Jarenlang geprogrammeerd in VB6.0.......
Met veel plezier.....
Nu overgestapt naar VB Studio 2015!
Nou, dat valt even niet mee....
Mezelf een opdrachtje gegeven om dit platform een beetje onder de knie te krijgen én om er lol in te krijgen:
1) Maak een programmaatje met op het scherm een tekstboxje waar ik een getal kan intikken.
2) druk op een knop en in een ander textboxje komt hetzelfde getal; texstboxje 1 wordt leeg, en er verschijnt een nieuw leeg texstboxje .
3)Tik in het eerst boxje weer een nieuw getal en druk weer op de knop; het nieuwe getal verschijn in het nieuwe lege textboxje, er verschijnt weer een nieuw leeg boxje en tekstboxje no1 wordt weer leeg.
4) Enzovoort tot een stuk of zes, zeven boxjes met verschillende getallen.
5) druk op een ander knop met als caption "Welk getal is de grootste?"
6) textboxje met grootste getal wordt rood.
Nou ja, het is maar een grapje natuurlijk.
Niemand hoeft voor mij een compleet programma voor mij te schrijven maar....
Ik heb op internet dagen gezocht naar de manier om een array van textboxen aan te maken dat ik in een for next loop, while loop of wat voor loop dan ook, kan initialiseren, zichtbaar maken, vullen, leegmaken enzovoort. Bereiken dus.
Op internet vele, werkelijk vele manieren gevonden en uitgeprobeerd, gewijzigd enz. enz. Niets lukt...
Komt dat omdat vb2015 nog een beetje neiuw is?
Kan iemand hier het beter en mij misschien verder helpen?
Vriendelijke groet,
Eric
Met veel plezier.....
Nu overgestapt naar VB Studio 2015!
Nou, dat valt even niet mee....
Mezelf een opdrachtje gegeven om dit platform een beetje onder de knie te krijgen én om er lol in te krijgen:
1) Maak een programmaatje met op het scherm een tekstboxje waar ik een getal kan intikken.
2) druk op een knop en in een ander textboxje komt hetzelfde getal; texstboxje 1 wordt leeg, en er verschijnt een nieuw leeg texstboxje .
3)Tik in het eerst boxje weer een nieuw getal en druk weer op de knop; het nieuwe getal verschijn in het nieuwe lege textboxje, er verschijnt weer een nieuw leeg boxje en tekstboxje no1 wordt weer leeg.
4) Enzovoort tot een stuk of zes, zeven boxjes met verschillende getallen.
5) druk op een ander knop met als caption "Welk getal is de grootste?"
6) textboxje met grootste getal wordt rood.
Nou ja, het is maar een grapje natuurlijk.
Niemand hoeft voor mij een compleet programma voor mij te schrijven maar....
Ik heb op internet dagen gezocht naar de manier om een array van textboxen aan te maken dat ik in een for next loop, while loop of wat voor loop dan ook, kan initialiseren, zichtbaar maken, vullen, leegmaken enzovoort. Bereiken dus.
Op internet vele, werkelijk vele manieren gevonden en uitgeprobeerd, gewijzigd enz. enz. Niets lukt...
Komt dat omdat vb2015 nog een beetje neiuw is?
Kan iemand hier het beter en mij misschien verder helpen?
Vriendelijke groet,
Eric
Laatst bewerkt: