Arris TM402B

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Weet iemand toevallig hoeveel Mbps deze modem is?
Ik ben hier al heel lang naar opzoek maar op internet kan ik het nergens vinden, zelfs niet op de website van Arris.:mad:

Zou iemand mij dit kunnen vertellen ?

Alvast bedankt !

Groeten,
Mischa

RF Downstream:
Frequency Range (MHz)..............................................................................................................................................108 - 862
Modulation (QAM)........................................................................................................................................................64 or 256
Data Rate (Mbps) (Max.) .......................................................................................................................................... up to 47.62
RF Input Sensitivity Level (dBmV)..................................................................................256 QAM: -13 to 17; 64 QAM: -17 to 13
Bandwidth..........................................................................................................................................................................8 MHz

RF Upstream:
Frequency Range (MHz).......................................................................................................................................................5‐65
Modulation .................................................................QPSK, 8 QAM, 16 QAM, 32 QAM, 64 QAM & 128 QAM (S-CDMA only)
Data Rate (Mbps) (Max.) ...........................................................................................................................................up to 30.72

Laatst bewerkt:
[off-topic]@TeuGem: Strak antwoord :D[/off-topic]

Tijs.

Bedankt!!
Nu weet ik meer dan genoeg :cool: (Deze router houdt mijn internet snelheid niet laag... dit komt door de hub die slecht 10 Mbps:mad: aan kan en we UPC extreme abbo hebben van 20 mbps:p (binnekort effe nieuwe kopen)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je vergist je in de 'kretologie'.

Die Arris is geen router, maar 'gewoon' een kabelmodem.
En om - al dan niet draadloos - met meerdere pc's gebruik te maken van die internetverbinding is er geen 'hub' maar een router op aangesloten.

Goed om dit te weten, als je naar 'iets anders' op zoek bent.
Let overigens goed op de specs van die nieuwe router, i.v.m. de datasnelheid.
Mocht je een id hebben over je aanschaf, overleg dat dan evt. 'hier' even.

Voor meer uitleg over wat een hub, switch en router nu eigenlijk zijn, biedt Wikipedia goede info .....

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je vergist je in de 'kretologie'.

Die Arris is geen router, maar 'gewoon' een kabelmodem.
En om - al dan niet draadloos - met meerdere pc's gebruik te maken van die internetverbinding is er geen 'hub' maar een router op aangesloten.

Goed om dit te weten, als je naar 'iets anders' op zoek bent.
Let overigens goed op de specs van die nieuwe router, i.v.m. de datasnelheid.
Mocht je een id hebben over je aanschaf, overleg dat dan evt. 'hier' even.

Voor meer uitleg over wat een hub, switch en router nu eigenlijk zijn, biedt Wikipedia goede info .....

Bedankt !

De volgende onderdelen gebruik ik momenteel:
3Com OfficeConnect Hub 8/TPC
Vigor 2200E Plus, VPN broadband router
Touchstone Telephony Modem, TM402B

Ik zat te denken om de hub te vervangen voor het volgende onderdeel:
3com OC GIGABIT SWITCH 8 8X10/100/1000 UTP.

Zal dit een goede optie zijn of zeggen jullie van je kunt het beter anders doen? (Ik hoop dat de hub dan nie thelemaal opnieuw ingesteld hoeft te worden ivm mac adres etc.)

Alvast bedankt !

mvr groeten,
Mischa

Hoi,

Begrijp ik hieruit, dat je niet draadloos werkt?
Gebruik je de VPN-optie van de router?
Heb je meer dan 4 LAN-aansluitingen nodig?

Die andere hub is in elk geval sneller, maar van die gigabit profiteer je alleen, als ook de aangesloten pc's of laptops een gigabit netwerkkaart hebben.

Gebruik je niet meer dan vier lanpoorten, overweeg dan de aanschaf van een nieuwe gigabit wireless-N router, met het oog op de 'toekomst en haal die hub ertussenuit'. Want ook de router is inmiddels nogal verouderd.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Begrijp ik hieruit, dat je niet draadloos werkt?
Gebruik je de VPN-optie van de router?
Heb je meer dan 4 LAN-aansluitingen nodig?

Die andere hub is in elk geval sneller, maar van die gigabit profiteer je alleen, als ook de aangesloten pc's of laptops een gigabit netwerkkaart hebben.

Gebruik je niet meer dan vier lanpoorten, overweeg dan de aanschaf van een nieuwe gigabit wireless-N router, met het oog op de 'toekomst en haal die hub ertussenuit'. Want ook de router is inmiddels nogal verouderd.

Ja we werken niet draadloos, maar wat kost het extra voor een draadloze hub?
Hoe kan ik kijken of wij de vpn optie gebruiken?
Ja we hebben er 8 nodig.

Werkt het ook als je geen gigabit netwerk kaart hebt?

Als je de hub er tussen uit wil halen word een beetje te veel werk van het goede denk ik.

Bedankt!

Hoi,

Ik meld me af voor je topic.
Om een goed advies te kunnen geven zou je complete netwerksituatie in kaart moeten worden gebracht.

Als laatste:
Zo'n probleem is het niet om je router te vervangen.
In de gebruiksaanwijzing van die Vigor staat bijvoorbeeld een zeer omslachtige en achterhaalde manier, waarop je de verbinding met Chello tot stand brengt ....
Dat is tegenwoordig geen enkel probleem meer.
Kijk of een aantal van de aangesloten pc's/laptops wellicht draadloos kunnen, zodat alleen het vervangen van de router volstaat, met maximaal een benodigd aantal bekabelde aansluitingen van vier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan