Article forum site

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
ik ben bezig met een informatie site
maar ik zit te twijfelen of een article + forum site wel echt gebruiksvriendelijk is
UIWD want articles zijn meer persoonlijk denk ik

wie weet advies

kan een article site met een forum of is dit overbodig

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent niet de enige die het niet begrijpt.

Wat UIWD is? Geen idee
Met 'article site' bedoelt hij misschien een blog.....

UIWD ( User interface and webdesign )

Een article site is meer een blog
Ik vroeg of ik daar ook een forum op kan plaatsen of is dat overbodig

Een forum is meer voor ondersteuning. Als je een commentaar systeem neer zet bij het artikel is dat meer over het artikel. Het legt vooral aan het onderwerp van je website, als je onzin dingen schrijf zoals ik heb vandaag gefietst, dan is er geen forum nodig, maar als je bijvoorbeeld ontwikkelaar bent van software is een forum erbij slim.

nou ik wil een serieus gebeuren als ik het zo mag stellen
Vooral informatie over dingen, hoe denken mensen erover en wat zo in hun ogen beter of anders moeten

Dus geen laten we zeggen kippenhok waar mensen van alles roepen

Dwz. dan lijkt me 't beste:
  • Artikelen los in het blog-gedeelte, maar daar zonder commentaar-optie.
  • Voor commentaar en discussie verwijzen naar het forum.
  • Bij elk blog-artikel meteen een forum-topic openen.
  • Verder niet mogelijk maken dat bezoekers in het forum eigen topics aanmaken.
  • Om verdere kakel-verschijnselen tegen te gaan: bezoekers zich laten registreren met usersname/password voordat deze op het forum terecht kunnen.
  • En modereren: forum-bijdragen pas toelaten na jouw toestemming. Als het druk wordt, heb je dan een nieuw bijbaantje. ;)

Maar wat een "UIWD (User interface and webdesign)" er mee te maken heeft, ontgaat me nog ietwat. :D

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste met userinter face bedoel ik meer is het zinvol of staat het slordig in de website

O. :rolleyes:
Als ik Google raadpleeg, is UIWD een term die door de LOI gebruikt wordt voor hun "cursus User Interface and Webdesign (UIWD)". Als je die gedaan hebt kan je: "op een professionele manier gebruikersinterfaces en webpagina’s ontwerpen".
Als je zegt:
met userinter face bedoel ik meer is het zinvol of staat het slordig in de website
dan lijkt me niet dat je de LOI-definitie gebruikt, want een professionele site is zinvol en niet slordig. ;)

Wat vraag jij je dan af bij of iets slordig staat in een website? Bedoel je of een forum er slordig op staat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Beste

ik heb die cursus dus gedaan
Maar dat weerhoud me niet van de vraag:

Als je een article site maakt is een Forum erbij niet wat overdreven

Waar hebben we het eigenlijk over lol

Waar hebben we het eigenlijk over lol
Goeie vraag! :p

1. Je wilt artikelen publiceren, en daar geen openbare feedback op krijgen (eventueel wel via een mail-formulier): dan maak je een artikel-site zonder commentaar-optie en zonder forum. Krijg je via de mail een waardevol commentaar, dan zet je dat er zelf bij op de artikel-pagina.

2. Je wilt artikelen publiceren, en waardevol commentaar aanmoedigen en ook op de site zetten: dan maak je artikel-site met commentaar-optie en zonder forum. Tegen gekakel en spam beslis je zelf als moderator of een ingezonden commentaar door mag naar de site.

3. Je wilt artikelen publiceren, en bezoekers de mogelijkheid geven daar met jou en onderling over te discussiëren: dan maak je een artikel-site zonder commentaar-optie en met forum. Tegen gekakel en spam beslis je zelf als moderator of een ingezonden forum-bijdrage door mag naar het forum. Als er een forum is, is ook nog een commentaar-optie wat te veel van het goede, lijkt me. Wat wel kan: in een "Uitgelicht uit het forum"-blokje bij het artikel wat belangrijke dingen uit het forum melden.

Meer mogelijkheden zie ik niet. Ja, toch:
  • Je weet niet wat je wilt. Dan weet ik het ook niet. :d

Wat je kan doen, is beginnen met een commentaar-optie. Blijkt dat er veel onderlinge discussie gaat ontstaan (en vindt jij die belangrijk), of komen er heel veel commentaren en worden die onoverzichtelijk (en wil je dat niet), dan kan je later altijd nog een forum als discussieplatform instellen.
Dus eerst maar eens beginnen met de artikelen zelf waar het om gaat! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste Ht. Css

Hierbij hartelijk dank voor uw mening en advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan