artifacts op beeld door videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ero123

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
hallo allemaal

ik heb een probleem.
Ik heb me laten informeren dat de artifacts(ongewenste puntjes en streepjes op beeld) die op mijn beeld verschijnen door de videokaart komt en had ik ergens gelezen dat ik moest proberen om hem goed schoon temaken

dus had ik besloten om hem eruit de halen en schoon temaken en daarna kwam deze bericht:

"To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations."

en daarna als ik op troubleshooting druk:
Troubleshooting:

"To remedy the problem ensure your NVIDIA graphics card in your system has
the supplemental power connector attached. This connection is required and
your system may be damaged if it not in place. Please refer to your owners
manual for complete inspection instructions. Also, the power supply in your
computer must be able to supply ample power to power all of the attached
peripherals in addition to this extra connection."

ik heb alles aan gedaan om dit te fixen maar het lkt mij maar niet

- videokaart eruit gehaalt overnieuw ingedaan
- alles geod aangedrukt
- software&drivers overnieuw geinstalleerd

en trouwens de artifacts zijn niet weg waar het eigenlijk allemaal om ging

mijn videokaart:

nvidia 7900 gs

stroom aansluiting aangesloten?

artefacts kunnen veroorzaakt worden door te ver overklokken, te hoge temperatuur (stof in de ventilator), foutieve drivers en defect video geheugen,

mvg leo

Laatst bewerkt:
Lijkt idd zoals Leofact al zegt op beschadigde core/memory van de kaart

stroom aansluiting aangesloten?

artefacts kunnen veroorzaakt worden door te ver overklokken, te hoge temperatuur (stof in de ventilator), foutieve drivers en defect video geheugen,

mvg leo

Ja dat kan kloppen ik had de videokaart eruit gehaald om hem schoon temaken en er zat allemaal stof IN de ventilator van de videokaart

dus ik had hem weer in gedaan alles goed aangesloten krijg ik die warning van de videokaart krijgt niet genoeg stroom

exacte warning popup staat boven in mijn post in het engels

Laatst bewerkt:
de weaarschuwing duidt op stroom probleem.
Of de kaart zit net helemaal lekker in het slot of er zit een stekkertje net niet helemaal goed (of de voeding is defect).
Dit staat w.s. los van de artefacts, die zijn w.s. door oververhitting ontstaan. Daarbij kan de gpu of het geheugen defect zijn geraakt. In dat geval is het blijvend

Ben je in de gelegenheid de kaart in een andere pc te proberen?

de weaarschuwing duidt op stroom probleem.
Of de kaart zit net helemaal lekker in het slot of er zit een stekkertje net niet helemaal goed (of de voeding is defect).
Dit staat w.s. los van de artefacts, die zijn w.s. door oververhitting ontstaan. Daarbij kan de gpu of het geheugen defect zijn geraakt. In dat geval is het blijvend

Ben je in de gelegenheid de kaart in een andere pc te proberen?

ik heb alles al aangeduwt en meerdere malen gechecked maar de probleem popup blijft maar komen

b.v als ik mijn videokaart uitschakkel in configratie maar niet deruit haal dus gebruik mijn computer de nvidia 7900 niet maar draait de ventilatie van de videokaart wel en dan laat de pc laat ook artifacts zien in de bios enzo ligt het dan aan de videokaart dan of moet ik de videokaart helemaal eruit halen en dan kijken of de probleem weg is, mijn computer heeft alleen op de videokaart een monitor plugin

wanneer je de kaart uitschakelt, dan schakel je alleen de 3d drivers uit.
Windows blijft de kaart gebruiken om de monitor aan te sturen (die is er immers nog steeds op de kaart aangesloten)

Om zeker te weten, of het aan de kaart ligt, kun je kaart in andere pc proberen (of een andere kaart in jou pc)
De kans is groot dat de kaart defect is.

Uit de specs haal ik niet zo één twee drie of het pci-e is of agp, dat moet je dus nog even uitzoeken (in de bijgeleverde (digitale) handleiding)

mvg leo

Laatst bewerkt:
wanner je de kaart uitschakeld, adn schakel je alleen de 3d drivers uit.
Windows blijft de kaart gebruiken om de monitor aan te sturen (die is er immers nog steeds op de kaart aangesloten)

Om zeker te weten, of het aan de kaart ligt, kun je kaart in andere pc proberen (of een andere kaart in jou pc)
De kan ie groot dat de kaart defect is.

Uit de specs haal ik niet zo één twee drie of het pci-e is of agp, dat moet je dus nog even uitzoeken (in de bijgeleverede (digitale) handleiding)

mvg leo

ik weet niet welke je bedoelt:

B00 D1A F07: Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A [NoDB]

B00 D01 F00: Intel(R) P965/G965 PCI Express Root Port – 29A1 [NoDB

PCI/AGP 10DE-0292: NVIDIA GeForce 7900 GS [NoDB]
PCI/AGP 1102-0005: Creative SB X-Fi [NoDB]
PCI/AGP 8086-104B: Intel(R) 82566DC Gigabit Network Connection [NoDB]
PCI/AGP 8086-2812: Intel(R) ICH8DH LPC Interface Controller - 2812 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2820: Intel(R) ICH8 4 port Serial ATA Storage Controller - 2820 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2825: Intel(R) ICH8 2 port Serial ATA Storage Controller - 2825 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2830: Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2830 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2831: Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2831 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2832: Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2832 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2834: Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2835: Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2835 [NoDB]
PCI/AGP 8086-2836: Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836 [NoDB]
PCI/AGP 8086-283A: Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A [NoDB]
PCI/AGP 8086-283E: Intel(R) ICH8 Family SMBus Controller - 283E [NoDB]
PCI/AGP 8086-283F: Intel(R) ICH8 Family PCI Express Root Port 1 - 283F [NoDB]
PCI/AGP 8086-2847: Intel(R) ICH8 Family PCI Express Root Port 5 - 2847 [NoDB]
PCI/AGP 8086-29A0: Intel(R) P965/G965 Processor to I/O Controller – 29A0 [NoDB]
PCI/AGP 8086-29A1: Intel(R) P965/G965 PCI Express Root Port – 29A1 [NoDB]

pci-e kon ik nergens in de tekst vinden

PCI/AGP 8086-29A1: Intel(R) P965/G965 PCI Express Root Port – 29A1 [NoDB]

pci-e staat voor pci express, daar kunnen we dus vanuit gaan
Ik snap dan alleen niets van die opmerking van de plaatselijke pc verkoper, pci e kaarten zijn volop verkrijgbaar en met een goede prijskwaliteit verhouding.

pci-e staat voor pci express, daar kunnen we dus vanuit gaan
Ik snap dan alleen niets van die opmerking van de plaatselijke pc verkoper, pci e kaarten zijn volop verkrijgbaar en met een goede prijskwaliteit verhouding.

alle videokaarten waren op in de winkel er was alleen een goedekope kaart van 50 euro over en toen zijn die dat de seizoen over was ofzo iets in die trant

ik ben ook bij mediamarkt geweest maar niks gevraagd daar was ook bijna alles op

Gelukkig kun je online genoeg kaarten kopen.
B.v. bij alternate
b.v. deze radeon 3850 voor nog geen €90

of deze 8800gts

Er staat ook nog een gt, die w.s. wat sneller is, maar een erg lawaaiige koeler heeft.
Voor alle drie de kaarten geldt, dat je voeding het mogelijk niet trekt.

Gelukkig kun je online genoeg kaarten kopen.
B.v. bij alternate
b.v. deze radeon 3850 voor nog geen €90

of deze 8800gts

Er staat ook nog een gt, die w.s. wat sneller is, maar een erg lawaaiige koeler heeft.
Voor alle drie de kaarten geldt, dat je voeding het mogelijk niet trekt.

maar wanneer komen de volgende generatie videokaarten bedoelde ik te vragen

De meeste moderne 3d kaarten hebben een speciale voedingsstekker. druk deze opnieuw aan cq sluit hem aan. Het is zo'n typisch ding waar je overheen kijkt als je je kaart eruit haalt.

vr gr Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan