• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikel nummer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
87
Hoi allemaal,
Ik heb gelukkig al een tijdje geen excel hulp nodig gehad van dit forum (is weleens anders geweest:)! )
Nu heb ik toch een vraag, weet niet of het volgende kan in excel dus ik ben benieuwd:

Bekijk bijlage art nr.xlsx

Ik hoop dat de bijlage toelicht waar het om te doen is. Ik heb in de laatste cel handmatig het artikelnummer ingetikt dat er uit moet komen.
Echter zoek ik een formule die de verschillende onderdelen van het nummer naast elkaar kan plaatsten.

Bestaat dit?
Alvast bedankt!
 
zou dit een oplossing zijn
 

Bijlagen

  • Kopie van art nr(jp).xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 39
hej Jean Paul,
Dit is eigenlijk best een simpele oplossing zeg.... nooit op gekomen.
Denk dat ik hier zeker wat mee kan!

Thanks
 
Had deze ook. kun je misschien ook gebruiken.
als dit goed is wel aangeven dat het is opgelost
 

Bijlagen

  • NUMMER CEL BIJ ELKAAR OPTELLEN.xlsx
    10 KB · Weergaven: 43
@JP28, je vermenigvuldigt je string met 1. Op zich hoeft dat in dit geval niet omdat het om een artikelnummer gaat. Database technisch gezien is een artikelnummer namelijk een tekst en geen getal. Je zal namelijk nooit artikelnummer 1 optellen bij artikelnummer 2... ;)
Uiteraard is je geboden oplossing wel helemaal correct.
 
hoi allemaal,
bedankt voor al die snelle reacties. Telkens weer verbaas ik me dat in excel er zulke simpele oplossingen zijn..... ik denk vaak te groot en te moeilijk dan.
Ik ben vooruit geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan