• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikel zoeken bij klant, weergeven per werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdusee

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Ik ben op zoek naar een formule die een product bij een klant (klantnummer) weergeeft.
Elke klant krijgt daarbij een nieuw tabblad.
Als er een nieuwe klant wordt toegevoegd zou het fijn zijn om alleen maar de formule naar een nieuw tabblad te kopiëren zonder op het hoofd werkblad iets te moeten veranderen.

Zoals je kunt zien in de bijlage werkt de formule op het werkblad 'klanten', echter zou ik deze formule ook graag laten werken zodat men 1 werkblad per klant creëert, dus dat de formule werkt vanuit een ander werkblad.

Bijlage:

klantartikel.xlsx

Bedankt,

Zou een draaitabel voor jouw werkbaar zijn?
Je krijgt dan 1 tabblad met alle data - 1 tabblad met de draaitabel - en volgende tabbladen zijn afhankelijk van welke je opent in de draaitabel.

Zou een draaitabel voor jouw werkbaar zijn?

bedankt voor je reactie, ik heb eigenlijk 2 vragen:

Kan een draaitabel ook een dynamisch karakter hebben, ik bedoel hiermee, dat als je bijvoorbeeld een klant met een product toevoegt op de klanten tab deze automatisch in de draaitabel wordt doorgeladen (dat je deze niet opnieuw hoeft in te stellen).

Is het mogelijk om vanuit een tabblad een formule te creëren die de producten die bij een bepaalde klant horen weergeeft uit de draaitabel?

Je kan door een stukje code in This Workbook te plaatsen het laten verversen, samen met een dynamisch bereik.
Zal even moeten zoeken of ik zo'n code heb staan (niet zelf gemaakt).

In een draaitabel combineer je juist Klant met zijn gegevens.
Er van uit gaande dat het elke juist wordt ingevuld.

Klant001 is anders dan klant 001

Als je de draaitabel hebt gemaakt, kan je door te klikken achter de klant (hier staat de data) een tabblad openen.

Ik weet niet of het dan mogelijk is om dat tabblad dynamisch te maken, zodat de data vanuit de draaitabel ook in het betreffende tabblad erbij komt.

Waarschijnlijk dat meer ervaren Helpers hier antwoord op kunnen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan