Artikel zoeken openenen , extra informatie invoeren daarvan rapport maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Beste,

Ik ben begonnen in acces een offerte systeem te maken, en dat valt nog niet mee:o

Ik wilde graag bereiken dat ik offertes kan maken op basis van producten die in een tabel staan opgeslagen(die je overigens met deze app kunt invoeren).

Wat ik dan graag zou willen is dat je een formulier voor je neus krijgt, een product opzoekt, daar alle gegevens van geladen worden in de daarvoor bestemde velden, en dat je zelf de klantinfo nog invoeren moet, en wanneer je alles hebt ingevoerd, je er een rapport(de offerte uit kunt persen)

Wie kan me een duw in de juiste richting geven, want wat ik op het moent heb is een formulier waar de velden wel in staan, maar waar ik niet in kan zoeken, en de invoer kan ik niet opslaan:(

Kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase.
Kun je downloaden via de Microsoft site.

Tardis

Die heb ik inderdaad al eens bekeken, echter zit daar zoveel in dat ik niet nodig heb, en (volgens mij) kan ik er niet uithalen wat ik nodig heb.

Nu heb ik daarin ook geprobeerd te kijken naar de werking, maar daar kom ik niet uit, helaas.

Al naar het orderformulier gekeken?

De Noordenwind voorbeelddatabase zou je toch echt in de goede richtuing moeten helpen.
Je zult wel eea zelf moeten vertalen naar jouw situatie.

Tardis

Probeer je eigen voorbeeld eens te posten, met een aantal specifieke vragen waar je aan wilt werken; een heel uitgebreid voorbeeld als de Noordenwind db kan inderdaad meer vragen opwerpen dan verhelpen ;)

Ik kan even zo gauw niets bijvoegen vanaf hier, ik zal het vanavond eens proberen.Maar wat ik heb is een tabel met producten(reizen), tabel met reis invoer, een tabel met types en een tabel met maaltijden.qua formulieren heb ik het formulier offerte invoer, met daarin een aantal velden vanuit de tabel producten.

Wat ik echter zou willen is met het offerte formulier de producten die in de tabel producten staan kunnen opzoeken, zodat de velden zich automatisch vullen met de goede teksten, vervolgens nog een aantal invoer veldjes, voor naam, tijden , naw gegevens etc die je dan zelf in moet voeren. en dan vervolgens een rapport(offerte) genereren met die gegevens erin.

Echter waar ik nu al op vast loop is bijv. bij het zoeken in die tabel, dat doet ie niet.en naar het rapport gaan doet hjij wel, maar niet met de data die ik dan invoer maar met vorige data.

Ondertussen wel even mijn rapport vast aan het mooi maken, loop ik op 1 dingetje een beetje vast:

Ik heb een keuze veld in mn formulier voor de medewerker, die laat ik terugkomen in het rapport als "Met vriendelijke groet, dan het veld voor de medewerker. echter het rapport geeft me alleen de id van de werknemer en niet de voor en achternaam.

Wat doe ik fout?

Op zich doe je niets fout; de keuzelijst wordt gebruikt om het Sleutelveld uit de tabel op te halen, dus in dit geval het veld WerknemerID. Om de Naam te zien, moet je de functie Column gebruiken op een tekstveld.
Je krijgt daar dan een functie die er ongeveer zo uit ziet: =[cboWerknemer].Column(1)
daarbij is het getal achter Column in dit voorbeeld de tweede kolom: de functie begint namelijk te tellen vanaf 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan