• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

artikelcode aan prijs hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeehenk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Beste kinderen,

Ik heb een leuk probleempje dat waarschijnlijk bizar makkelijk op te lossen is... Ik heb 2 excellen die opgebouwd zijn zoals de excel die aan dit bericht is toegevoegd. Wat ik graag wil weten is het volgende:

Met welke formulle zorg ik ervoor dat in vak B een prijs komt te staan als ik in vak A een bepaalde artikelcode in tik.
Het gaat om een bestand met een paar 1000 prijzen en ik ben het, ook al staan ze op volgorde, zat om hier elke dag uren door heen te moeten scrollen.

Zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen!

Zeehenk:thumb:

EDIT: Het mooiste zou trouwens zijn dat ik in vak A de artikelcode kan typen en vervolgens in vak B de omschrijving van het artikel kan zien en in vak C de prijs....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zou zo kunnen, maar het kan worden uitgebreid zodat je bijvoorbeeld een code uit een lijst kiest.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

eeeh... ok.... ik zie in die excel dat het werkt. Maar hoe kan ik dit toepassen op de excellen waar het om gaat? Ik begrijp de formulle niet echt...
Ik gebruik de engelse Excel...

eeeh... ok.... ik zie in die excel dat het werkt. Maar hoe kan ik dit toepassen op de excellen waar het om gaat? Ik begrijp de formulle niet echt...

Je hoeft niet per sé deze formule te gebruiken.
Het kan ook via Vert.zoeken en Index bijvoorbeeld.

Hoe het in het bestand eruit komt te zien, hangt van je wensen af.

Als je een kopie van het bestand bijsluit met fictieve gegevens en je geeft aan hoe je het wilt hebben dan kunnen we iets op maat maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Open beide bestanden in je Engelse Excel en de formules worden automatisch vertaald. Ik gebruik overigens vert.zoeken. Voorwarde is wel dat de codes uniek moeten zijn, anders wordt alleen de eerste gevonden.

Edit: had de reactie van Roncancio nog niet gezien.

Bijlagen

Je moet de formule gebruiken waar je het beste mee overweg kan.
Zelf gebruik ik liever Verschuiving omdat deze veel flexibeler is dan Vert.Zoeken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is kom er niet uit! Ik ben echt een kneus met deze dingen... wel mooi :)

Anywho, zouden jullie het uit kunnen leggen inbejaardentaal? Misschien dat ik het dan begrijp... ik snap dat hele verticaal zoeken ook niet echt...:eek:

Ook jouw Excel heeft een hulpfunktie.

Ook jouw Excel heeft een hulpfunktie.

klopt, maar helaas is dat allemaal in het Engels en worden en termen gebruikt waarvan ik het bestaan niet eens ken (terwijl mijn Engels volgens mij best goed is!).... dus een simpel stappenplan zou geweldig zijn!

Anywho, zouden jullie het uit kunnen leggen inbejaardentaal?
Hier vind je helaas geen oplossing :confused: Hier vind je een link naar een bestand waarin je van alle functies vertalingen vindt. Daar zie je rechtsboven een verwijzing naar links met ondermeer een gratis Excel-cursus.

opgelost.... heeft me ff gekost, maar het werkt! Nu nog een uitleg schrijven zodat ik het later nog een keer kan doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan