• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelcode corrigeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBeer2018

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2018
Beste excellers,

in mijn Excel sheet moet ik een correctie doorvoeren, waarbij ik alle gegevens voor en na een "." in de artikelcode moet verwijderen (inclusief de desbetreffende ".")

vb: K.TLLPVSKPEIR.S --> TLLPVSKPEIR

Echter, er zijn ook enkele artikelcodes zonder artikelgegevens voor of na een "." Deze gegevens wil ik gewoon zo behouden

vb: K.TLLPVSKPEIR --> TLLPVSKPEIR

zie bijlage voor een voorbeeld in de bijlage.
Bekijk bijlage Example - Excel.xlsx

Hoe kan ik dit toepassen?

Vriendelijke groeten,
Rik

Het probleem is dat ik midden in de artikelcode soms ook een punt heb staan en die wil ik júist niet verwijderen... Het gaat puur om de punten aan het begin en einde

Ik kom uit op deze formule.
Code:
=ALS.FOUT(DEEL(A1;VIND.SPEC(".";A1)+1;LENGTE(A1)-2-2*(DEEL(A1;LENGTE(A1)-1;1)="."));A1)

Of:
Code:
=DEEL(A1;3;LENGTE(A1)-4)

In beide gevallen werkt hij niet volledig;

@Edmoor;
Probleem is dan dat hij bij DIQMTQSPSSLSATVGDR.V dan alsnog de eerste twee tekens verwijdert en in dat geval moet hij alleen .V verwijderen

@Timshel;
Problemen treden op bij hetzelfde geval, want dan neemt hij bij DIQMTQSPSSLSATVGDR.V allen V

Code:
=deel(a1;1+2*(deel(a1;2;1)=".");lengte(a1)-2*(deel(a1;2;1)=".")-2*(deel(a1;lengte(a1)-1;1)="."))

Code:
=deel(a1;1+2*(deel(a1;2;1)=".");lengte(a1)-2*(deel(a1;2;1)=".")-2*(deel(a1;lengte(a1)-1;1)="."))

Het gaat puur om het filteren. Daarna kan ik de gegevens letterlijk kopiëren en deze formule werkt inderdaad. Bedankt! Zal de topic sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan