• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

artikelen en prijzen invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Dit programa werkt prima, toch zou ik het graag anders hebben, de lettertjes zijn nogal moeilijk te lezen.
Is het ook mogelijk om in de artikelenlijst enkele artikelen te selecteren en dat, desnoods met behulp van een knop, de betreffende artikelen in de factuur ingevoerd worden.

gr, justes

Bijlagen

Hoi Justes,

Beeld => In en uitzoomen => op bijvoorbeeld 200 % zetten.

Uw andere vraag kan wel... maar dan zal je VBA moeten gebruiken. (Ideaal zou zelfs zijn met UserForms te werken ... en nog beter om over te schakelen naar Access)

Luc

invoegen

Hallo Luc,

Dat inzoemen kan wel, maar het liefste zou ik het met VBA willen, nu kan ik al wel met VBA overweg maar dan alleen met voorbeelden die op dit Forum tegen kom.
Het copieeren en plakken heb ik niet kunnen vinden.
Het gaat om een paar honderd artikelen die maar weinig van elkaar verschillen , dus een fout is gauw gemaakt.
Kan het ook inplaats van een knop met b.v. de spatie toets.

gr Justes

Kopiëren en plakken heb je in dergelijke programma's niet nodig.
Mijn voorstel was de eenvoudigste oplossing, voor het geval je alles zelf wil doen.
Op het web zijn ook talrijke facturatieprogramma's te vinden (gratis)... je hoeft maar effe te zoeken. Enigste probleem bij gratis programma's is dat ze gewoonlijk zeer beperkt zijn (Automatisch datum; automatische nummer; en klantenlijst)

Ikzelf heb 2 facturatieprogramma's ontwikkeld (Een in Excel, en één in Access). Ik heb dus geen zin, om nogmaals een programmatje te ontwikkelen, dat veel minder goed is, waar ik uren tijd in ga steken... en dat terwijl ik uitstekende programma's liggen heb.

mvg
Luc

invoegen

Hartelijk dank Luc,

Misschien iemand anders.

gr Justes

invoegen

Hallo,

Ik heb geprobeerd de vraag op te lossen met en macro,
maar nu kopieerd hij er 12, moet 1 of meerdere naar gelang er geselecteerd worden.

gr, Justes

Bijlagen

Deze macro kopieert altijd dezelfde regel(s) naar je factuur. Hoe wil je aangeven welke artikelen naar je factuur moeten ?

invoegen

Hallo Hans,

Door de artikelen die staan in B41 t/m B150 aan te klikken Ctrl toets ingedrukt houden en op verschillende plaatsen een artikel aan te klikken, dan klikken op Ctrl Z.

Gr, Justes

invoegen

Hallo Hans,

Heel goed, ik heb wat veranderingen aangebracht nu met knop,kan de module weg, alleen krijg ik soms een foutmelding als op ja geklikt wordt, volgens mij hoeft de keuze niet als er wat verkeerd is geselecteerd moet er eerst maar op wissen geklikt worden,
Is het ook mogelijk dat de grote van het blad vast gezet wordt, als men nu naar beneden scrolt met de Ctrl toets ingedrukt veranderd de grote.

Gr, Justes

Bijlagen

invoegen

Hallo Luc,

Dat weet ik wel, maar maar de oplossing van Hans heeft bij mij de voorkeur omdat het gaat omwel 500 artikelen en dit een onderdeel is van een veel groter programma.

gr, Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan