• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelen invoeren met datavalidatie of op een andere manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

In het bijgesloten bestandje wil ik in kolom E graag producten toevoegen met artikelen uit een tabel in kolom S. De vraag heb ik uitgebreider staan in dit bestand.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Eric

Bijlagen

Goedemiddag Edmoor,

Het werkt perfect! Dit is precies wat ik zocht.

Ik heb nog één simpel vraagje:
zoals ik eerder heb aangegeven ben ik een leek op het gebied van macro's.

Bij de code onder Visual Basic zie ik dat je aan Excel-objecten een Formulier hebt toegevoegd.
Net als de code van de macro probeerde ik dit te kopieren en te plakken in mijn originele bestand, maar daarvoor is geen mogelijkheid (tenminste ik zie hem niet).
Hoe kan ik nu het door jou gemaakte Formulier vanuit het voorbeeldbestand zetten in mijn originele bestand?

Je kan het formulier exporteren en in een ander document dan importeren.
Dat is het makkelijkst.

Hallo Edmoor,

Dit is wat ik krijg bij exporteren en importeren (zie bijlage).

Nogmaals sorry.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-08-19 151419.JPG
    Schermafbeelding 2021-08-19 151419.JPG
    204,2 KB · Weergaven: 20
Klik in het document dat ik plaatste met rechts op frmArtikelen en kies dan Bestand exporteren.
Na het exporteren klik je in je eigen document met rechts op Formulieren en kies je Bestand importeren.

Laatst bewerkt:
@AD1957
Heel mooi gedaan!:thumb: Zou je zo kunnen gebruiken.

Wat wel jammer is dat de inhoud/soort ml of gr ontbreken, want dan kun je de prijs per ltr/kg vergelijken.
1. Dus een kolom eenheid
Dan zet je daar in:
gr
ml
mg
etc.
2. een kolom met de inhoud volume/gewicht
Dat zijn dan totaal twee kolommen 1+2.
Dan nog één kolom aan het eind met prijs p/kg p/ltr =Prijs/P2*1000
Dan geef ik het product met de laagste prijs meestal een gele vulkeur.

Edit:
Ik heb geprobeerd de lijst met producten (kolommen uitbreiden) aan te passen. Maar het is altijd wat. Dat 'keurslijf' van de tabelvorm maakt 'eigen' aanpassingen heel lastig. Erg jammer. Vooral de vervelende opmerkingen van VenA dragen er toe bij dat je er helemaal geen plezier meer in hebt.

Laatst bewerkt:
@ Beste Edmoor,

Uiteindelijk is het vandaag gelukt om het werkend te krijgen in mijn originele bestand. Het werkt als een zonnetje!

Nogmaals, heel hartelijk dank.
Wat zou het fijn zijn als ik 10% van jouw kennis had. Dan zou ik al veel meer kunnen in Excel.
Maar gelukkig zijn jullie er!
=======================================================================
@Hallo AD1957

Ook bedankt voor je bijdrage. Heel mooi om te zien.
Maar de oplossing van Edmoor was precies de oplossing voor mijn probleem.
Jouw bijdrage zal ik zeker bewaren.

Groeten,
Eric

Hallo AD1957,

Ik ben natuurlijk ook even met jouw bestand bezig geweest. Heel mooi opgezet en werkt ook fijn, maar vanaf rij 18 is het niet meer mogelijk nog meer in te voeren in de lijst. Er komt dan een foutmelding (zie bijlage). Ik weet niet hoe dit op te lossen.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-08-20 201709.JPG
    Schermafbeelding 2021-08-20 201709.JPG
    125,7 KB · Weergaven: 18
Je laat alleen zien op welke regel de fout zich voordoet maar verteld er niet bij wat de exacte foutmelding is.

Hoi Edmoor,

Was ik vergeten.
Zie bijlage.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-08-20 202906.JPG
    Schermafbeelding 2021-08-20 202906.JPG
    100 KB · Weergaven: 23
Werkt hier prima in het bestand van AD1957.

Er staat waarschijnlijk geen prijs in de cel achter die middel (cel is leeg).

Maak er dit van.
Code:
Sheets("Lijst").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Resize(, 5) = Array(Date, .Column(2), , .Column(0), [COLOR=#0000ff]replace(.Column(1), ",", ".")[/COLOR])

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan