Ik ben bezig om een excel bestand op te zetten met volgende kenmerken;
- tabblad met een lijst met artikelen incl. verschillende eigenschappen (nummer, omschrijving NL, omschrijving UK, inkoopprijs verkoopprijs etc. etc.)
- ik wil nu verschillende tabbladen aanmaken waarin de lay-out van een offerte, opdrachtbevestiging, inkooporder etc etc met ieder hun eigen tabblad.
Al deze uitwerkbladen (bijv. een offerte) maken allemaal gebruik van de lijst met artikelen, alleen worden andere eigenschappen gebruikt. Op de offerte en opdrachtbevestiging bijv. verkoopprijs en op de inkooporder de inkoopprijs van het produkt. De offerte kan bijv. in het engels zijn en de inkooporder in nederlands (of andersom).
Wie heeft er een idee hoe ik dit het beste op zou kunnen lossen. Ik ben de weg al kwijt als ik in de lijst zou willen gaan zoeken. Een keuzelijst lijkt me niet makkelijk, en ik vraag me trouwens ook af hoe ik dan de verdere eigenschappen in die regel mee kopieer?
Als er ideeën zijn hoor ik het graag.
- tabblad met een lijst met artikelen incl. verschillende eigenschappen (nummer, omschrijving NL, omschrijving UK, inkoopprijs verkoopprijs etc. etc.)
- ik wil nu verschillende tabbladen aanmaken waarin de lay-out van een offerte, opdrachtbevestiging, inkooporder etc etc met ieder hun eigen tabblad.
Al deze uitwerkbladen (bijv. een offerte) maken allemaal gebruik van de lijst met artikelen, alleen worden andere eigenschappen gebruikt. Op de offerte en opdrachtbevestiging bijv. verkoopprijs en op de inkooporder de inkoopprijs van het produkt. De offerte kan bijv. in het engels zijn en de inkooporder in nederlands (of andersom).
Wie heeft er een idee hoe ik dit het beste op zou kunnen lossen. Ik ben de weg al kwijt als ik in de lijst zou willen gaan zoeken. Een keuzelijst lijkt me niet makkelijk, en ik vraag me trouwens ook af hoe ik dan de verdere eigenschappen in die regel mee kopieer?
Als er ideeën zijn hoor ik het graag.