• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelnummer met verschillende voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
403
Beste excelliefhebbers!

Ik heb een bestandje gemaakt waar ik een aantal gegevens invoer, en waaruit dan automatisch een artikelnummer uit komt rollen.
Allereerst heb ik een aantal mogelijke combinaties gemaakt, met de daarbijbehorende artikelnummers. In het invoerscherm vul ik de gegevens in waaruit dan automatisch het artikelnummer moet komen te staan.

Het bijgevoegde bestandje maakt het volgens mij helemaal duidelijk!

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • keuzelijst.zip
    2,6 KB · Weergaven: 25
Toverkamp

Long time no see ;)

In het bestandje staan allerlei combinaties, en ook de te kiezen opties. Maar wat ga je doen als de gebruiker een combinatie kiest die niet in de tabel staat? Hoe ga je dan beslissen welk artikelnummer het wordt?

Wigi
 
Toverkamp

Long time no see ;)

In het bestandje staan allerlei combinaties, en ook de te kiezen opties. Maar wat ga je doen als de gebruiker een combinatie kiest die niet in de tabel staat? Hoe ga je dan beslissen welk artikelnummer het wordt?

Wigi

haha nee klopt;p
Dit is een voorbeeldbestandje. In het echte bestand komen alle opties te staan die er zijn te kiezen, dus er is altijd een artikelnummer.
 
Plak de keuzes dan aan mekaar vast en gebruik een zoekfunctie.

Zie bijlage

Wigi
 

Bijlagen

  • keuzelijst.zip
    3 KB · Weergaven: 31
Plak de keuzes dan aan mekaar vast en gebruik een zoekfunctie.

Zie bijlage

Wigi

Wigi,
Mooi oplossing! Maar het werkt nog niet helemaal zuiver volgens mij..
Wanneer ik in het invoerscherm combinatie 1 invoer (AKleinAlleenZijkant), komt er bij het artikelnummer 90001 te staan, terwijl dit eigenlijk 90000 moet zijn..
 
Een andere zoekfunctie:

=ALS(AANTAL.ALS(F9:H9;TEKST.SAMENVOEGEN(B11;B12;B13;B14))=0;"niet gevonden";INDEX(F10:H10;1;VERGELIJKEN(TEKST.SAMENVOEGEN(B11;B12;B13;B14);F9:H9;0)))

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan