• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

artikelnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

IJsverkoper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Ik heb mezelf belast met het maken van een excelformuliern voor een vriend waarmee hij offertes kan maken, printen, mailen enz. Mijn vraag is: hoe kan ik een database aanleggen met artikelnummers en omschrijvingen, en als ik in de offerte dan het nummer intik, dat de rest(omschrijving, prijs) dan vanzelf wordt ingevuld. Scheelt een hoop typwerk.

Volgens mij moet dat met behulp van de wizard Opzoeken. Ik kan me herinneren dat ik dat ook een gebruikt heb voor een dergelijk probleem. Ik had toen een apart excel-bestand (bijv. artikelnummers.xls) en een productie-opdracht. Ergens op die produktie-opdracht was een cel, waar je een artikelnummer moest invoeren, en in de aangrenzende cel verscheen dan de omschrijving van het artikel. In die bewuste cel staat nu een giga-formule, die dus gegenereerd werd door de eerder genoemde wizard...

=ALS(ISLEEG(A36);"";INDEX('E:\Mijn documenten\Excel\werk\[Artikelnummers.xls]Database'!$A$1:$B$81; VERGELIJKEN(A36;'E:\Mijn documenten\Excel\werk\[Artikelnummers.xls]Database'!$A$1:$A$81;); VERGELIJKEN("Omschrijving";'E:\Mijn documenten\Excel\werk\[Artikelnummers.xls]Database'!$A$1:$B$1;)))

Als je de wizard niet tot je beschikking hebt, zul je hem moeten installeren met behulp van de office-CD (onderdelen toevoegen of verwijderen).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan