• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Artikeloverzicht met prijzen, voor te printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goededag,

Ik heb een lijst met gegevens, die ik per artikelnummer wil opvragen.
Maar welke formule`s ik hier moet gebruiken weet ik niet, ik ben wel bekend met verticaalzoeken.
Ik wil graag alle gegevens op een een ander tablad opvragen en dat de aankoopprijs per artikel wordt weergegeven met enkel gevulde cellen.

Kunnen jullie mij hierme eopweg helpen, om zo een overzichtblad te maken zodat ik die kan uitprinten.

Alvast dank voor de hulp
Henk

Bijlagen

Zo?
Code:
=INDEX(Tabel1;VERGELIJKEN(A2;Tabel1[Code];0);VERGELIJKEN(C$1;Tabel1[#Kopteksten];0))

Dank voor je bericht AlexCEL.
Hoe is dan het artikelnummer variable, kan jij deze in het voorbeeld bestand zetten zodat ik het misschien snap wat je heb gemaakt.
Als ik deze nu zelf in het bestand plakt dan heb ik enkel de gegevens van Artkil2 en niet dat de prijzen zichtbaar worden zonder de lege cellen ertussen. Doe ik iets niet goed.
Henk

Emields,

Deze doet exact wat ik voor ogen had, ik ga hier verder mee stoeien.
Dank voor de bijdragen

Henk

Geweldige oplossing AlexCel, ik ga even kijken wat voor mij het makkelijkste is om te gebruiken en voor mijn collega`s
Bedankt voor de input.
Henk

Voor de gein nog 1 formule die direct de gewenste tabel geeft (Excel 365):
Code:
=LET(a;NEMEN(Tabel1;12)&"";
b;WEGLATEN(Tabel1;12);
c;VERGELIJKEN(C$1;Tabel1[#Kopteksten];0);
d;KIES.KOLOMMEN(b;1;c);
e;FILTER(d;INDEX(d;;2)>0;"");
f;HOR.STAPELEN(INDEX(a;;1);MAKEARRAY(12;1;LAMBDA(r;c;":"));INDEX(a;;c));
g;HOR.STAPELEN(INDEX(e;;1);MAKEARRAY(AANTALARG(INDEX(e;;1));1;LAMBDA(r;c;":"));INDEX(e;;c));
VERT.STAPELEN(f;g))
Neerzetten in A2.

Laatst bewerkt:
Dank voor de aanvulling AlexCEL.
Ik heb deze zoals aangegeven in A2 gezet maar dan geeft hij NB, maar je vorige oplossing werkt wel goed

Henk

Dank voor je inzet en je nieuwe bijdrage AlexCel
Maar zodra ik er een kolom bij zet in de tabel dan krijg ik een fout op verwijzing.
Zie de bijlage voor de foutmelding,
Mijn orginele bestand gaat nu al tot kolom PQ en zal nog iets uitbreiden met meer artikelen.

Groet Henk

Bijlagen

Vergeet die laatste dan maar. Was meer de lol.

Als je zoveel data hebt zou ik toch overwegen de database als een database op te zetten en niet als een draaitabel. Dan kun je VEEL gemakkelijker zoeken.

Thanks, voor je reactie en inzet.
Geweldig wat er allemaal mogelijk is met Excel, ik blijf me verbazen.
Groet Henk

Hallo Henk

Ik heb d.m.v. power query ook een poging gewaagd.
Voor als nog verdient het niet de schoonheidsprijs maar, dacht ik, functioneert het wel.

Bijlagen

Peter dank voor je reactie, ik ga deze ook eens bekijken.
Thanks Henk

Code:
#"Rijen gegroepeerd" = Table.Group(#"Kolomkoppen met niveau verlaagd", {"Column1"}, {{"Aantal", each _, type table [Column1=any, Column2=any, Column3=any, Column4=any, Column5=any, Column6=any, Column7=any, Column8=any, Column9=any, Column10=any]}}),
    #"Rijen gefilterd" = Table.SelectRows(#"Rijen gegroepeerd", each ([Column1] = "Code")),
    #"Aantal uitgevouwen" = Table.ExpandTableColumn(#"Rijen gefilterd", "Aantal", {"Column1", "Column2", "Column3", "Column4", "Column5", "Column6", "Column7", "Column8", "Column9", "Column10"}, {"Aantal.Column1", "Aantal.Column2", "Aantal.Column3", "Aantal.Column4", "Aantal.Column5", "Aantal.Column6", "Aantal.Column7", "Aantal.Column8", "Aantal.Column9", "Aantal.Column10"}),

Peter,

Is dit ook anders te doen, aangezien ik meer nummers heb die ik zou moeten toevoegen 433 tot nu toe in totaal en anders moet ik de Column en de Aantal.Column handmatig toevoegen

Groet Henk

Deze is nu dynamisch.
Code:
let
    Bron = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tabel1"]}[Content],
    #"Kolomkoppen met niveau verlaagd" = Table.DemoteHeaders(Bron),
    #"Rijen gegroepeerd" = Table.Group(#"Kolomkoppen met niveau verlaagd", {"Column1"}, {{"Aantal", each _, type table [Column1=any, Column2=any, Column3=any, Column4=any, Column5=any, Column6=any, Column7=any, Column8=any, Column9=any]}}),
    DynamischeKolommen = Table.Combine(#"Rijen gegroepeerd"[Aantal]),
    #"Rijen gefilterd" = Table.SelectRows(DynamischeKolommen, each ([Column1] = "Code")),
    #"Draaitabel voor andere kolommen opgeheven" = Table.UnpivotOtherColumns(#"Rijen gefilterd", {"Column1"}, "Kenmerk", "Waarde"),
    #"Andere kolommen verwijderd" = Table.SelectColumns(#"Draaitabel voor andere kolommen opgeheven",{"Waarde"}),
    #"Namen van kolommen gewijzigd" = Table.RenameColumns(#"Andere kolommen verwijderd",{{"Waarde", "Code"}})
in
    #"Namen van kolommen gewijzigd"

Ook dit is weer geweldig opgelost Peter.
Ik heb zo heel wat te puzzelen, om te kijken wat voor ons het beste is om mee te werken PQ, VBA of formule`s
Groet Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan