Artisteer template mét inhoud installeren in Joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

deborahlee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2014
Ten eerste moet ik even melden dat ik een beginneling ben. Ik heb op Artisteer4 een template + inhoud gemaakt. Dit heb ik volgens de instructie's geinstalleert in Joomla 2.5. , dat is met Filezila prima gelukt, als het op standaad zet is de lege template online te zien. Máár volgens de instructie's moet ik dan onder templatebeheer na het klikken op mijn template het content/inhoud moeten kunnen installeren. Als ik dat doe dan krijg ik geen knop te zien waarbij ik content kan installeren. Heeft iemand enig idee wat er fout is gegaan?

Wat mij bijstaat is dat het niet mogelijk is in Joomla 2.5.
Joomla 3.x is al meer dan een half jaar uit, misschien daar eens naar kijken?
Groet,
Joep

Het is zelfs zo dat ik eerst Joomla 3.2 had geinstallerd en dat lukt ook niet. Dus toen maar een vroegere versie van Joomla er op gezet. Als ik mijn template vanuit Artisteer exporteer kan ik de versie van Joomla aanklikken, ik heb dan dat keuze uit een hele oude versie en uit 2,5/3.1. Ik dacht al dat het te maken kon hebben met het feit dat ik 3.2 heb. Maar met 2.5 doet hij het ook niet, helaas! Maar bedankt voor het meedenken!

Daar kan je nog best eens gelijk in hebben.
Nu je het zegt, ongeveer 2 maanden terug heb ik mijn joomla 3.2 moeten downgraden naar 3.0, vervolgens de content inladen, en daarna weer updaten.
Zo had ik het gedaan. Misschien heb je er nog iets aan.

Daar zat ik ook aan te denken, dus ik kan de nr.3 versie nog wel downloaden?? Ik dacht dat die dan automatisch 3.2 is??? Maar ik ga dat proberen, wil ook het liefst met een nieuwere versie, ik vind n.l. de tekstverwerker (volgens mij heet dei JMC) die je kan installeren een stuk prettiger en uitgebreider, en ik geloof dat die niet op 2.5 kan?
Nogmaals bedankt Joep!

Zelf werk ik met DirectAdmin en heb ik gewoon de mogelijkheid om een willekeurige vorige versie van Joomla op mijn site te uploaden.
Als je (indien je geen DirectAdmin gebruikt) via internet geen Joomla 3.0 kan vinden, zou ik wel bereid zijn hem te uploaden/mailen.
Verder gebruik ik zelf altijd de CKEditor Plugin. Werkt goed, is overzichtelijk en kan je per gebruikersgroep instellen.

Groet,
Joep.

Ik werk niet met DirectAdmin, ik ga straks of morgen proberen of ik versie 3.0 kan down/uploaden. En zo niet, dan houd ik me graag aanbevolen. Je hoort het van me, dank!

Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost! Dus al er iemand is die een oplossing heeft, graag!
Groeten,Debbie

Beste,

Als de template via filezilla is overgezet en de template is geactiveerd in de admin, heb je dan ook de menu items omgezet (template settings)?
En ook de modules in Joomla, komen die overeen met de Artisteer module posities? Anders wordt er beide settings inderdaad een kale pagina getoond met enkel de header / footer en andere vaste lay-out waarden.

Groetjes en succes

Dank je wel voor het antwoord.
Het is me overigens gisteren voor het eerst gelukt om mijn Artisteer template + inhoud te downloaden naar Joomla. Ik heb op een forum van Artisteer vernomen dat ze deze fout in Artisteer zouden verhelpen, schijnbaar is dat nu gelukt!!
Ik ga me nu met deze vraag afmelden.
Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan