AS3 - Platform game, poppetje schuin laten lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
347
Hallo ik zit met een probleem en weet zelf ook niet zo goed hoe ik het moet oplossen :confused:. Ik ben bezig op het met moment met actionscript 3.0 en ik heb een .fla file gemaakt waarin een balletje tussen x = 100 en x = 200 recht blijft op hoogte y. Als het balletje voorbij x = 200 komt dan heb ik bij speed: balletje.x -= 5, balletje.y -= 5, oftewel dan loopt hij schuin na beneden helemaal perfect en dat werkt ook. Nu is meer mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat een object ergens niet van af valt ofzo? Mijn level zit er als het volgende uit \______/\________ de bedoeling is dat het poppetje dus schuin omhoog gaat op het punt waar de berg is. Heeft iemand een idee hoe dit te programmeren is in actionscript 3.0 ik heb me eigen het lazerus gezocht na iets wat er op leek maar kom er niet echt uit.

alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan