ascii-code voor "–"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
In Outlook Express typ je bv. "ë' met alt-137. Weet iemand hoe je het halve kastlijntje (gedachtestreepje) typt?
Bv. in
'van 10–17 oktober'
'ik heb – ik geef het eerlijk toe – de hele dag niks uitgevoerd'

Ik bedoel dus niet het kortere koppel-/weglatings-/afbreek-teken (alt-045), maar het teken dat je in Word krijgt met Ctrl+liggend-streepje-rechtsboven-op-het-numerieke-toetsenbord.

Vond op het internet wel alt-196, maar dat geeft een te vet (+ te hoog) teken in OE ("─").

Bedankt alvast voor je antwoord,

I.

Geen directe antwoord op jouw vraag, maar kun je dan niet gewoon op de toetsen Shift en de toets die links gelegen is van het plus-teken(+) gebruiken?

Dennis.

Bedankt Dennis.
Maar nee, want dan krijg je underscore, die ligt te laag.

underscore = "_", "–" = gedachtestreepje

I.

Ik dacht inderdaad dat je de underscore bedoelde, dus niet.

Dan is het zoals door mij eerder beschreven, maar dan niet de shift-toets te gebruiken. Of zit ik wederom naast.

Dennis.

Dat is het ook niet, zie mijn eerste bericht: dan krijg je het (kortere) koppelteken alias weglatingsteken alias afbrekingsteken.

- = koppelteken
– = gedachtestreepje
_ = underscore

I.

Bedankt, maar zie mijn eerste bericht: alt-45 geeft het koppelteken, niet het gedachtestreepje.

I.

Ingmar,

Sorry hoor, ik had je bericht beter moeten lezen.

Dat tekentje wat je bedoelt is niet in de ascii-codering vastgelegd naar mijn oordeel. Je zou dat via een omweg, bv. word, toch moeten doen. Hoop natuurlijk dat andere mede Helpmijers je met je probleem op een manier wat bij jou het beste past behulpzaam kunnen zijn.

Dennis.

Ok, ik hoop het ...
bedankt voor al je moeite.

I.

Geplaatst door ingmar
- = koppelteken
– = gedachtestreepje
_ = underscore
0045 = -

0095 = _

0150 = –

0151 = —

0175 = ¯

Meer streepjes kon ik niet vinden in het lijstje, die ik als bijlage heb toegevoegd.:)
00150 is denk ik diegene die je zoekt.

Bijlagen

Pasja,
Zie mijn eerste bericht hierboven:
... alt-196, maar dat geeft een te vet (+ te hoog) teken in OE ("„Ÿ")

Crash, hartstikke bedankt, het is inderdaad 0150! Hier heb ik nou al een paar jaar hier en daar navraag naar gedaan, maar niemand wist het.

I.

Geplaatst door ingmar
Crash, hartstikke bedankt, het is inderdaad 0150! Hier heb ik nou al een paar jaar hier en daar navraag naar gedaan, maar niemand wist het.
Graag gedaan Ingmar.:)
Een paar jaar al gezocht.:8-0:
Bewaar het lijstje dan maar goed.

't gebeurt mij steeds minder, maar 1 op de ... berichten heb ik toch niet goed gelezen. Dit was er dus een. Sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan