ASCII problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy69

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Hallo ik heb een vraagje:
Als ik een email o.i.d. wilmaken en ik wil een e met een streepje erboven of een e met puntjes erop doe ik dat normaal gesproken altijd met de ALT+130 of 137 toets maar als ik die nu gebruik komt er bij ALT+130 niks te staan en bij ALT=137komt er dit (•) te staan kan iemand mij helpen om de juiste instelling weer terug te krijgen????
Ik werk met WIN XP pro

Misschien geen verstandige vraag van mij aan jou.

Maar, gebruik je dan het numeriek-eilandje met NumLock ook aan?

Dennis.

re:ASCII

Ja ik heb mijn num-lock aan staan en heb het ook geprobeerd om hem uit te zetten maar dan doet ie helemaal niks meer.

Geplaatst door joost verdaasdo
Hai Dennis, :D

Zeg maar Joost Verdaasdonk! :thumb:
Oké dan, maar hoe zo eigenlijk?; er staat toch heel duidelijk joost verdaasdo beschreven in je profiel.

Dennis.

Ja dat hoopte ik ook, maar ik heb alles terug gezet zoals in het forum staat maar nog steeds niks en in kladblok doet ie het ook niet:(
Ik hoop ook dat jullie nog nieuwe ideeen hebben, want ik gevruik hem eigenlijk best wel vaak dus kwam ik achter.

Groetjes,
Tim

Tja helaas paste deze extra karakters niet in mijn gebruikersnaam van dit forum.

En voor ik het wist was ik aangemeld en kon ik dit niet terugdraaien! :(

Heb reeds twee maal een mailtje naar de admin van Helpmij gestuurd en helaas krijg nog geen ontvangstbevestiging of wat. (toevallig deze week ook nog gedaan)

Je kunt dit zelf niet aanpassen. En om nu maar weer een nieuwe gebruiker aan te maken vindt ik ook wel ver gaan. (zo vervuil je het forum met ongebruikte gebruikers...leuke woordspeling!)

Wellicht krijg ik nog een keer een antwoord op mijn vraag.

See Yah! :thumb:

Hai Timmy, :D

Hmzz dat is spijtig dit lost het probleem meestal op.

Maar misschien is het toch een andere toetsenbord instelling welke jij gebruikt.

In mijn Tip staat dat je via CTRL+SHIFT de Toetsenbord taal kan wijzigenl. (dit is waarschijnlijk ook hoe dat deze is verlopen)

Experimenteer hier eens mee en controleer via " en e (geeft ook ë) of deze inderdaad verloopt.

Zo kun je door alle beschikbare combinaties heen lopen en weer terug om uit te sluiten dat het hieraan ligt.

Ik denk nog even verder maar eigenlijk liggen dit soort vragen altijd aan de toetsenbord-instelling. (wat ook logisch is)

Succes! :thumb:

Geplaatst door Timmy69
en in kladblok doet ie het ook niet:(
Groetjes,
Tim
Als met Kladblok het ook niet gaat, dan lijkt het alsof je een franse toetsenbord o.i.d. hebt.
Gebruik je dan nog hetzelfde toetsenbord of gebruik je nu een andere waardoor dit probleem is ontstaan?

Dennis.

Vergeet ik nog, met (Left) ALT+SHIFT kun je ook schakelen tussen talen! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo

Tja helaas paste deze extra karakters niet in mijn gebruikersnaam van dit forum.

En voor ik het wist was ik aangemeld en kon ik dit niet terugdraaien! :(

Heb reeds twee maal een mailtje naar de admin van Helpmij gestuurd en helaas krijg nog geen ontvangstbevestiging of wat. (toevallig deze week ook nog gedaan)

Je kunt dit zelf niet aanpassen. En om nu maar weer een nieuwe gebruiker aan te maken vindt ik ook wel ver gaan. (zo vervuil je het forum met ongebruikte gebruikers...leuke woordspeling!)

Wellicht krijg ik nog een keer een antwoord op mijn vraag.

Wat aardig van je, dat je zo'n duidelijke uiteenzetting gegeven hebt. Ik begrijp het nu. Bedankt.
Ik hoop inderdaad voor jou, dat op je mail gereageerd gaat worden.

Succes.

Dennis.

P.S. En nu weer ter zake.

ëé gewoon met de toetsen combinatie werkt het dus wel maar niet via de alt en ik heb geen ander toetsenbord hier zit ik al ruim twee jaar mee en nooit geen problemen.
En de combinatie van SHIFT+ALT om te wisselen werkt wel maar er zit geen goede combinatie tussen.Ik zal proberen om er een schermafdruk bij te doen van wat ik nog heb staan.

Nu heb je in ieder geval een alternatief!

Ik ben nu weg maar ga morgen weer voor je verder zoeken. Ik vindt het echt supervreemd dat dit niet meer werkt.

Hey top jongens en alser nieuws onder de zon is hoop ik het te horen.
In ieder geval eerst heel erg bedankt voor het meedenken en ik hoop dat er snel een oplossing voor mijn probleem komt.

Groetjes,
Tim

Joost Verdaasdonk,

Het is zeker een alternatief. Die combinatietoetsen gebruik ook, maar de meeste keren toch wel met de Alt+ASCII-codes. Bijvoorbeeld Alt+0128, is het euro(€)-tekentje. Ik vind het ook vreemd waarom het bij Timmy69 'spontaan' het niet meer doet.

Dennis.

Hallo Timmy69,

Op dit moment heb ik ook niet zo gauw een oplossing voor je probleem. Zal terloops in elk geval verder gaan zoeken naar een oplossing.

Wat is je besturingssysteem eigenlijk?

Dennis.

Hai Timmy & Dennis, :D

Ik vindt het heel vervelend maar kan ook niks anders als bovenstaande vinden met googlen! :(

Is er een mogenlijkheid dat je even een ander toetsenbord aan kunt sluiten (van de buurman of zo) om een deffect toetsenbord uit te sluiten! (ik weet het is dun...maar je weet maar nooit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan