Ascy-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariushoogerwer

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Op de zaak gebruiken we nog 10 computers die draaien onder een Engels Window 2000.
We werken met Office 2003. Mijn vraag is nu:
We werken veel met Ascy code b.v. ½ of m³, m².
Bij de computers die draaien met Windows XP werkt het prima terwijl we met die andere computers met Window 2000 werkt het NIET!!
Doe ik wat verkeerd of staan de instellingen niet goed??
Wie weet raad??

Marius

Hallo Joop,

Je heb gelijk wat de naam betreft. Het is ASCII.

Het werkblad wat wij gebruiken is zo beveiligd dat het invoegen van symbolen niet gebruikt kan worden.
Daarom gebruik ik de ASCII-code, want dat wert wel.

Marius

Als je de helpfunctie voor het invoegen van symbolen in office 2003 leest, is daarin ook een onderwerp hoe veel voorkomende begrippen aan een functietoets toe te kennen. Misschien is dat niet verboden...? Je kan in het symboolvenster voor veel van je noden de daarin vermelde asciicodes vinden, zodat deze onmiddellijk gebruikt kunnen worden. Super- en subscript zijn in elk geval vrijuit te gebruiken voor vierkante meters en/of kubieke meters. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe een onderdeel van office2003 zelf verboden kan worden? Bovendien werkt 2003 in XP niet anders dan in W2k. Mijn advies: Bekijk de helpfunctie voor symbolen. het is verhelderend. Overigens wordt tegenwoordig de ANSIcode veel vaker gebruikt dan de ASCIIcode. Misschien kan je daarmee wat aanvangen.
Joop

Nou weet ik nog niet of een computer met win 2000 Engelstalig met Office 2003, de ASCII-code kan uitvoeren.

De gebruikte taal is irrelevant. De asciicode is in word zonder meer beschikbaar. Zoals gezegd werkt word in w2k niet anders dan in xp. Klik invoegen->symbo(o)l en van elke font in je systeem vind je daar de asciicodes
suc6
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan