asdl delen

• Onderwerp starter Onderwerp starter roni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roni

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
ik krijg over een week of twee asdl daar heb ik een Alcatel SpeedTouch 510 eternet modem 4 poorts bij want er moeten 3 computers op, maar daarvan staan er twee van boven ik heb er al 1 kabel lopen maar een tweede draad krijg ik er niet meer heen mijn vraag is kan ik boven er iets tussen zetten zodat ik niet van beneden af weer een kabel moet trekken (oke draadloos kan ook maar dat koop ik nu ff niet)

greetz roni

Bijlagen

• st510_small.gif
    st510_small.gif
    8,4 KB · Weergaven: 33
Hallo roni.

Sluit de kabel die naar boven loopt aan op de adslmodemswitch. Boven sluit je een switch aan, aan de uplink poort. Dan kun je de computers boven aansluiten op de switch.

Groetjes Erik Rothuis.

Wat je kunt doen is een hub aanschaffen en die kabel die nu boven ligt daarin stoppen en vanuit de hub 2 kabels naar de pc's

Je zou die 2 pc's boven op een hub/switch aansluiten en dan die ene kabel op de uplink poort van de hub/switch aan te sluiten en die kabel in het modem. Dan houd je ook nog twee poorten op je modem over dus.

hoi ik heb ook nog een edimax breedband router,want daar zitten er nu twee op kan ik die ook gebruiken voor boven als hub/switch

Ja je kunt die edimax ook als switch gebruiken, door hem als volgd aan te sluiten.

Kabel van poort X op de speedtouch, verbinden met de upload poort (waarschijnlijk poort 4) van de edimax. De bijde andere pc´s boven verbind ja dan met poort 1 en 2.
In de instellingen van de edimax router moet je alleen dhcp uitzetten.

Groetjes Erik Rothuis

hee allen bedankt voor de antwoorden,maar ik ga het toch anders proberen, ja ik heb toch een draaloze gekocht, ahum nou zal mij benieuwen,zal ook wel niet lukken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan