asdl

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmscholt

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Mijn zus heeft asdl aangevraagt bij demon volgens zeggen Ehternet kaart erin aansluiten en gaan.
Mooi niet ik kan geen verbinding krijgen met de profider helpdesk gebeld en die heeft gezegt dat de computer naast waar het signaal binnen komt de computer staat ongeveer 10 meter daar vandaan dus 10 meter telefoonkabel volgens de helpdesk geeft dat signaal verlies. na het verzetten van de computer het zelfde probleem weer gebeld zegt de beste man wij leveren een 4 aaderige crosskabel erbij koop er maar een met acht aders dan doet die het wel. maar ik heb gewoon verbinding de lamojes op het modem branden de lampjes op de ethernet branden dan heb communiseert het toch er is vast iets anders aande hand.
Ik moet een ip adres toegewezen krijgen en dat gebeurt niet.
Wie helpt mij.

Ger

Wat voor Ip nummer krijgt je PC? Helemaal geen of een vreemde in 168 serie?
Type in een dos box het commando: ipconfig
Dan moet je iets zien als:
Ethernet adapter
IP adress
Subnetmask
Default Gateway

Als je een ip hebt:
Wat zie je als je in een dosbox het commando: tracert www.dslexpress.nl
Kom je totaan de www.dslexpress.nl of blijft hij binnen je pc?

Verder moet je bij Demon eerst je MAC adress van je netwerk kaart registreren. Heb je dat al gedaan? http://www.demon.nl/support/services/index.html

mac

Sorry maar wat bedoel je met MAC adres dat heb ik nog niet gedaan en waar vind ik dat mac adres

Ger

mac adres

Sorry dat heb ik nog niet gedaan maar waar vind ik dat mac adres

Ger

ipadres

Uit m'n hoofd weet ik het niet te zeggen het ip nu maar donderdag ga ik er weer heen ik verzamel nu tips om er dan uit tekomen maar volgens mij kom ik niet naar buiten de computer blijft de telefoonverbinding maar aangeven met het telefoonmodem

Ger

Demon wil graag weten wat het nummer is van je netwerk kaart om zo je vaste IP nummer te koppelen aan jouw computer. Dat MAC adres heeft de vorm iets als dit: D0-E0-4C-43-C7-7F

Als je naar de pagina gaat (zie vorige antwoord) dan staat onderaan de pagina de link naar de registratie pagina.
Als je daar een maal bent geweest dan registreerd hij dat automatisch.

Hopelijk is dat het probleem :)
Het moet dus wel gebeuren op de computer die straks continue aan de modem vast zit.

Als dit niet werkt dan kan het zijn dat de instelling van de modem niet goed is (bridge mode of router mode) Standaard zou hij in bridge mode moeten staan.

Maar dat komt dan wel. (ga nu naar bed
:D)

Geplaatst door gmscholt
Mijn zus heeft asdl aangevraagt bij demon volgens zeggen Ehternet kaart erin aansluiten en gaan.
Mooi niet ik kan geen verbinding krijgen met de profider helpdesk gebeld en die heeft gezegt dat de computer naast waar het signaal binnen komt de computer staat ongeveer 10 meter daar vandaan dus 10 meter telefoonkabel volgens de helpdesk geeft dat signaal verlies. na het verzetten van de computer het zelfde probleem weer gebeld zegt de beste man wij leveren een 4 aaderige crosskabel erbij koop er maar een met acht aders dan doet die het wel. maar ik heb gewoon verbinding de lamojes op het modem branden de lampjes op de ethernet branden dan heb communiseert het toch er is vast iets anders aande hand.
Ik moet een ip adres toegewezen krijgen en dat gebeurt niet.
Wie helpt mij.

Ger

Wat is de status ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan