• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aselecttussen verandert na invullen van andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evatar

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Ik wil via Excel een documentje maken dat op een eenvoudige manier bewerkingen genereert waarbij je een maximum kan ingeven. Stel dat je oefeningen moet maken tot 20 vul je hier 20 in en zal het resultaat van de bewerking nooit boven de 20 zitten. Echter wanneer ik een uitkomst ingeef in kolom "E" in dit geval, veranderen alle bewerkingen.

Is het mogelijk dit tegen te gaan (eventueel met een knop?)

Hieronder het bestandje dat ik gemaakt heb:
Bekijk bijlage Oefeningen wiskunde.xlsx

alvast bedankt voor de hulp

De berekeningsopties op "handmatig" zetten.

Tab FORMULES - Berekeningsopties - Handmatig
of
Excel opties - Formules - Handmatig

Aselect zonder terugleggen

Hallo,

Ik ben bezig met een aselecte steekproef waarbij ik niet wil dat de cellen die uit de reeks gekozen worden, meerdere keren worden gekozen. Ik heb uiteraard al van alles uit geprobeerd ( de functies aselect, integer, hoogste, laagste), maar krijg voornamelijk foutmeldingen of toch dubbele gekozen cellen. Weet iemand, bijvoorbeeld aan de hand van een voorbeeld, hoe ik dit probleem op kan lossen?

Lees even de forum regels. Maak een eigen draadje aan en plaats daarin ook een voorbeeldbestandje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan