ASF onafspeelbaar met WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.
MPEG-4 is designed for high quality web streaming video. It is similar to H.263 (video conferencing CODEC)
The quality is excellent even at low datarates. Microsoft has its own implementation in the new ASF format.

DivX:) old hacks
The old DivX was a simply Microsoft source code for the MPEG-4 from their SDK and hacked very slightly so it could be used in AVI format. DiviX as a codec is the same as used in ASF, however ASF is build as streaming format (you don't have to download the whole thing to play it - unlike AVI) so it has different structure.
Because inside the original DiviX was a Microsoft code it may hapened that they will legaly go against DiviX and other copycats. The other codecs went with various names such as AngelPotion etc.. but they all used the same code.
 
Laatst bewerkt:
Voor hetzelfde geld is de boel zo dichtgespijkerd met deze patch dat er niets meer door komt. (2e link)
 
Lange Pier zei:
Misschien een schrale troost, bij mij doen ze het ook niet, heeft geen verbinding met de server, eerst de proxy opties van het netwerkbeheer van de mediaplayer goed gezet, dat was de opplossing, not.

Zelfs een proxyserver opgezet en gebruikt, wat helemaal niet zou hoeven, werkt ook niet.

Ik hoef ze niet te zien, maar was wel nieuwsgierig.
Je kunt nog kijken naar de audio codecs, daar asf verschillende daarvoor gebruikt.
Bedoel je dat de filmpjes op deze pagina het gewoon niet doen? :(

Elisa, het spijt me, maar ik ben zeer slecht in het lezen van Engels:eek:... Welke patch bedoel je met deze?
 
bork zei:
ik heb de filmpje op http://www.wieisdemol.nl/mnyfhjks76frg4s7ir6w87ihtrf6/opdracht1.aspx ook geprobeerd, en ik weet zeker dat er niks mis is met mijn computer, het lijkt er dus inderdaad op dat de streams zelf het probleem zijn.
Dat is echt pieieiep, zitten we uren te zoeken naar het probleem, ligt het probleem aan de filmpjes zelf:confused:. Nou ja, toch super bedankt voor de hulp Elisa, en de anderen ook, maar de vraag ik denk ik opgelost nu...
 
je zou ook gewoon realpayer kunnen downloaden. Ik zie namelijk op die site dat ze de stream ook voor realpleyer aanbieden :)
 
Elisa, het spijt me, maar ik ben zeer slecht in het lezen van Engels... Welke patch bedoel je met deze?

Die patch is niet zo belangrijk. Het gaat er om dat er met 6.4 een gat in de beveiliging zat. Daarom schreef ik: Voor hetzelfde geld hebben ze met de patch de boel totaal dichtgespijkerd.
Ik zal ook eens dat filmpje binnenhalen van bork.
 
Nou Jeroen, ik zou maar doen wat bork aangaf.
Ook ik kreeg: C00D1197: Kan het bestand niet afspelen
:)

Ook met die code kom ik niets meer aan de weet bij Microsoft.

Toevoeging. Mijn firewall was er niet op ingesteld en kwam in actie. Toestemming gegeven. WMP wilde dus wel de deur uit.
Kan ik alleen nog maar aan de router denken. Geen idee via welke poort Streaming video binnenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Nou Jeroen, ik zou maar doen wat bork aangaf.
Ook ik kreeg: C00D1197: Kan het bestand niet afspelen
:)

Ook met die code kom ik niets meer aan de weet bij Microsoft.

Toevoeging. Mijn firewall was er niet op ingesteld en kwam in actie. Toestemming gegeven. WMP wilde dus wel de deur uit.
Kan ik alleen nog maar aan de router denken. Geen idee via welke poort Streaming video binnenkomt.
Er zijn hier dus nu drie mensen die de film niet af kunnen spelen en anders wel ASF-bestanden kunnen afspelen. Dan ligt het toch aan de website, niet dan?
 
Ik heb niet gezegd 'anders wel'. Misschien was dit wel voor de eerste keer.
Over het algemeen heb ik geen tijd voor filmpjes :D
Ben ik zware nootjes aan het kraken :D

Leg het naast je neer en doe wat bork voorstelde. Soms krijg je nu eenmaal geen oplossing. Ik ga niet meer verder zoeken voor je hoor!! Je gaat er maar met een boch omheen! :cool:
 
Laatst bewerkt:
ASF vs Vista

Als je de .asf bestanden binnenhaalt moet je ze opslaan als .asx
Dan werkt het prima.
 
leomare, kijk eens naar de datum.. bijna 3 jaar oud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan