Witsenburg
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 dec 2006
Goedendag, ik drum graag en mijn e-drumset is favoriet bij de buren, qua geluid niet bij mij. Maar daar is wat aan te doen. Ik heb Reaper DAW gedownload en geïnstalleerd en SSD5.5, drum-geluid-software (plugin voor de Reaper). Van beide nog de gratis trailversions, als het werkt gaat de portemonnee wel open. Alles lijkt het te doen, ik heb alleen een vertraging (latency) van hier tot Tokyo en terug. Even gegoogled, ASIO4ALL geluidssoftware schijnt de oplossing te zijn et voilà, de latency is weg. Ik ben erg blij. Zelfs over de kleine speakertjes van de laptop klinkt het al beter dan het blikkerige geluid van de kit. Maar er is één probleem; als ik mijn versterker wil aansturen vanuit de hoofdtelefoon aansluiting van de laptop werkt dat niet. Ook een hoofdtelefoon inpluggen werkt niet; geen geluid op de hoofdtelefoon, het blijft via de speakers gaan. Ik heb dit erover gevonden:
Helaas snap ik niet wat ze bedoelen en ik krijg het niet voor elkaar. En het gaat er juist om dat ik op mijn versterker kan spelen (oefenruimte, kleine gigs) of via de PA (Ahoy).
Wie o wie snapt überhaupt het probleem en weet een oplossing? Ik draai overigens Windoze 11 home edition.
Alvast bedankt,
Hugo
Helaas snap ik niet wat ze bedoelen en ik krijg het niet voor elkaar. En het gaat er juist om dat ik op mijn versterker kan spelen (oefenruimte, kleine gigs) of via de PA (Ahoy).
Wie o wie snapt überhaupt het probleem en weet een oplossing? Ik draai overigens Windoze 11 home edition.
Alvast bedankt,
Hugo