ASK.exe wat is dit??

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpu nerd

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
halo, ik ben zeer onzeker over een actief proces in mijn taakbeheer, het proces genaams ASK.exe, ik weet niet wat dit is maar op google praten ze over een stealth keylogger? is mijn computer besmet met een keylogger? mijn laptop is pas nieuw dus ben ik een beetje bang. Kan iemand mij wat meer informatie geven?

mvg.

die onderste link mag je weg laten die is zelf namelijk al spyware.

Verplaatst Overige software ---->>> Spyware problemen.

@Virtuosa,

graag uitleg over je uitspraak.:)

Afgezien even van het vraagstuk over de diverse anti-spyware programma's:

je moet die ASK.exe zo snel mogelijk kwijt zien te raken, is inderdaad een keylogger, een progje dus dat alle toetsaanslagen op je laptop registreert, dus ook rekeningnummers, pincodes etc.
Daarnaast kjan het programma ook screenshots maken en alle verzamelde info doorsturen naar een kwaadwillende ontvanger!

ik heb dus het ASK.EXE proces beindigt, wilt dat dan zeggen dat het van mijn computer is verwijderd? en het proces "csrss.exe is dat ook een keylogger ?

Het proces beeindigen is iets anders als het programma verwijderen, dat start de volgende keer gewoon weer vrolijk op.
Doe een van de scans zoals boven al aangegeven.

En dat dit:
Zoek eens op je pc naar csrss.exe
Als deze in een andere map staat dan in system32 en system32\dllcache dan is er iets mis
en is het waarschijnlijk deze: W32.Chod.D (Internet Worm)

Heb je wel een goed anti-virus programma en anti spyware programma geinstalleerd??

En alles volledig geupdate?

ik heb gdata internetsecurity en ad-ware antispyware, heb ook avg rootkit en spybot search and destroy net geinstaleerd. ik hou elke 3dagen een complete computerscan met mijn gdata internetsecurity, en ook met mijn antiroot kit en met mijn adware

Het proces beeindigen is iets anders als het programma verwijderen, dat start de volgende keer gewoon weer vrolijk op.
Doe een van de scans zoals boven al aangegeven.

En dat dit:
Zoek eens op je pc naar csrss.exe
Als deze in een andere map staat dan in system32 en system32\dllcache dan is er iets mis
en is het waarschijnlijk deze: W32.Chod.D (Internet Worm)

Heb je wel een goed anti-virus programma en anti spyware programma geinstalleerd??

En alles volledig geupdate?

ik heb het crss.exe is gezocht, ik kon het openen maar dan komt er dit testaan:c:\windows\sustem32\csrss.exe kan niet worden uitgevoerd in win32-modus.

(ps:ik heb windows vista home premium 32bit)

Zoals mrmusic ook al aangaf als het hier staat: C:Windows\System32\csrss.exe
Is er niets aan de hand met dat bestand. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan