asms bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinsky2001

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Bij het installeren van Windows XP Professional is een onherstelbare fout ontstaan.

Halverwege krijg ik de mededeling:
Plaats schijf in D:\ en druk op OK.
Maar de schijf zit er in, druk ik op OK dan krijg ik het volgende te zien:

Het bestand asms op CD-rom met Windows XP Professional is nodig.

Druk ik op enter dan krijg ik het volgende:

Onherstelbare fout:
Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geïnstalleerd.

Wie kan mij hierbij helpen, kan nu helemaal niets meer.

Groetjes Kevinsky 2001

In zoverre had ik namelijk ook al op die site gekeken,maar daar kan ik niets mee.

Het begint al met dat formatteren. Op het moment dat ik de pc aanzet begint hij met het opstarten van windows XP Pro, dan krijg ik een blauw beeld met de tekst:
Setup wordt opnieuw gestart......

Verder kom ik niet, want dan begint het weer (zie 1e vraag)van voor af aan.

Ik kan dus helemaal niets meer, het probleem blijft zich herhalen, keer op keer dat de pc wordt aangezet.

Ik had ooit een gelijkwaardig probleem, de oplossing was om opnieuw te starten met de cd en een volledige format te laten doen door de setup, helaas was wel al mijn werk op een tweede partitie daarna verdwenen maar het werkte wel weer.
Als je dus geen gegeves hebt staan op een tweede partitie dan kun je dit proberen.

Ik kan op dit moment helemaal niets doen. Als ik de pc aanzet dan lijkt het erop dat Windows gewoon opstart, maar dan begint het weer opnieuw met Setup wordt opnieuw gestart....

Van alles al geprobeerd, maar hij reageert nergens op.

Heb geen nieuwe hardware geïnstalleerd.

Je zult toch moeten kunnen opstarten met de cd, die zal bootable zijn, je zult in de bios moeten aangeven wat de opstart volgorde is, mischien is er wel een bootmenu op te vragen als je drukt op 1 vd functie toetsten, dit zou dan ook in beeld moeten staan, druk op F.. om boot volgorde te kiezen, dan zou je moeten kiezen voor de cd, dan begint de setup helemaal opnieuw namelijk, dan kun je kiezen voor nieuwe schone setup met formateren erbij, dat lost het echt wel op dan.
Nogmaals, alle gegevens zijn verloren.

Je zult toch moeten kunnen opstarten met de cd, die zal bootable zijn, je zult in de bios moeten aangeven wat de opstart volgorde is, mischien is er wel een bootmenu op te vragen als je drukt op 1 vd functie toetsten, dit zou dan ook in beeld moeten staan, druk op F.. om boot volgorde te kiezen, dan zou je moeten kiezen voor de cd, dan begint de setup helemaal opnieuw namelijk, dan kun je kiezen voor nieuwe schone setup met formateren erbij, dat lost het echt wel op dan.
Nogmaals, alle gegevens zijn verloren.

Volgens mij zit ik met een soortgelijk probleem, ik heb een partitie geformatteerd, wilde er vervolgens opnieuw xp(met sp2) opzetten en tijdens de installatie kreeg ik dezelfde fout, waarschijnlijk omdat de cd bekrast is. Ik heb nu een andere xp cd(met sp2) maar zodra ik deze erin doe, kan ik wel drukken om vanaf de cd te starten. Vervolgens krijg ik een lichtblauw scherm met "setup wordt opnieuw gestart" en vrij snel daarna start mn computer opnieuw op. Soms krijg ik ook nog in een flits een foutmelding te zien, ik geloof dat het " de aangevraagde bewerking kan niet worden uitgevoerd" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan