asp/database

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Ik had op internet reeds een site staan, die gebruik maakte van databases en dergelijke dingen. Zodoende maakte mijn site ook gebruik van active server pages (.asp)
Maar nu, omdat de server waarmee ik werk een nieuw besturingsysteem heeft gekregen wordt asp niet meer ondersteund. Toch wil ik nog steeds databases kunnen gebruiken!

Maar wanneer ik bijvoorbeeld in frontpage dit wil doen, moet ik mijn paginaextentie omzetten naar .asp i.p.v. .htm.

Iemand een voorstel hoe ik op tamelijk eenvoudige manier toch databases kan gebruiken?

Als je nieuwe besturingssysteem geen ASP meer ondersteunt, zul je de extensies van je ASP-bestanden zoiezo moeten veranderen.
Ikzelf heb geen ervaring met Frontpage en ik raad je PHP aan, een relatief gemakkelijke scripttaal met veel mogelijkheden. (Als je besturingssysteem dat tenminste wel ondersteunt.)

Ik neem aan dat je server nu op Linux draait in plaats van eerder Windows?

Als dat zo is denk ik dat er dus ook nu een Apache webserver draait, en ja die ondersteunt niet standaard ASP. Nu schijnt er een "plugin" te zijn die dus wel ASP ondersteunt.

Wellicht is een bezoekje aan onze vriend Google hiervoor een idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan