ASP.NET & MySql

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Berichten
822
Ik heb nu VS.NET Pro 2003, nu wil ik met ASP.NET een website maken, maar nu wil ik een database aanmken, maar dit doet hij niet, hij zegt dat ie geen verbinding kan maken. Nu heb ik al een SqlServer gedownload maar die doet het ook niet: Zie screenshot...

(Lycos doet weer moeilijk :() Maar dit staat er:

A strong SA password is requirerd for security reasons.
Please use SAPWD switch to supply the same. Setup will now exit.

(Weet iemand ook een goeie tutorial over ASP.NET in het NL?)

Help! Bvd! :thumb:
 
Hallo Xenom,

Ik kan je wel helpen met dit probleem. Benne .Net programmeur :8-0:

"Zie screenshot..." -> deze link kan ik niet vinden.

Om asp.net te kunnen draaien heb je een webserver of domein nodig die het .Net platform ondersteund. Als de sqlserver goed is geinstalleerd dan is het makkelijk om in de visual studio deze via de server explorer toe te voegen aan je asp.net pagina. En dan kan d.m.v. ADO.NET alle database activiteiten gebruiken die je maar wilt.
 
ok

Nee de screenshot kreeg ik niet voor elkaar (vandaar die teskt dat is de foutmelding :))
Ik heb zelf Visual Studio .NET Pro 2003 en het .NET Framework etc. draait goed (draai de site op m'n eigen pc.) Maar nu heb ik de Sql Server van Microsoft gedownload en wanneer ik deze wil installeren krijg ik deze melding:

A strong SA password is requirerd for security reasons.
Please use SAPWD switch to supply the same. Setup will now exit.

En de install. stopt :(

Nu heb ik het geprobeerd met MySQL, deze draait goed alleen ik kan geen databases aanmaken.

Verdere info komt. (ben er nog mee bezig)

(Had btw al een antwoord van jou verwacht :D had al is zien staan bij je handtekening .NET Programmeur :p)

Mvg,
 
gelukt

Ik kan verbinding maken met de MySQL Database! (Gedaan via jouw Tutorial op je website via Microsoft ODBC Beheer)

Alleen hoe moet ik nu via VS verbinding maken met die Database en dingen eruit halen en opslaan?
Ik programmeer ASP met VB.NET.

Mvg, :thumb:
 
Het probleem met MySql en de visual studio, is dat je geen verbinding in de server explorer kan toevoegen die rechtstreeks verbinding heeft met de mySql server database.

Wel kan je door gebruik te maken van ado.net de gegevens erin en eruit halen of wat voor bewerking je maar wilt.


:D
 
mySql

Ik heb nu Zo'n Data control toegevoegd (sqlConnection) krijg je zo'n scherm moet je de Database Server, Database naam, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, MAAR ik krijg het niet voor elkaar om met de mySql database te verbinden zegt steeds Access Denied...

:thumb:
 
Hoi X,

Allereerst heb je voor de communicatie naar een database op een MySql server niet de SqlConnection nodig maar de OdbcConnection deze kan je vinden in de toolbox tabblad Data.

Voor de connectie heb je een OdbcConnection nodig.
Om de data op te halen vanuit de MySql database gebruik je een OdbcDataAdapter en d.mv. OdbcCommand's kan je bewerkingen uitvoeren binnen de database.

Wat je als eerste nodig hebt is een juiste connectie string naar de database. Omdat het gaat om een MySql database moet je eerst ervoor zorgen dat je in de Solution Explorer onder References de juiste Odbc driver hebt toegevoegd want anders kan je geen gebruik maken van de driver van MySql.

Je kan met de visual studio geen connectie string samenstellen voor een MySQL Database.

De truk om toch een goede connectie string te krijgen, is als volgt.

In mijn tutorial heb je kunnen zien hoe je de ODBC driver van MySql moet installeren in je systeem. Dit is een vereiste.

De volgende stappen onderneem je om de juiste connectie string samen te stellen.

Ik ga er van uit dat je XP gebruikt.

Je gaat naar de Data Sources (ODBC) via

Start -> Configuratiepanel -> Administrative Tools -> Data Sources (ODBC)

Je kiest voor het tabblad File DSN. Dit omdat je daarmee makkelijk een connectie string voor .Net kan samenstellen.

(Ik heb alles in het engels)

Tabled File DSN:

Druk op Add

Je krijgt dan een lijst te zien van alle mogelijke datasource's die op je systeem zijn geinstalleerd. Heb je de ODBC driver voor MySQL goed geinstalleerd dan zie je onderin de lijst:

MySQL ODBC 3.51 Driver.

Deze kies je.
Dan volgende.

Je kan dan de naam en locatie opgeven waar je de filedsn wil opslaan. Doe dit op de desktop noem dit zoals je wil.

Next...
Finisch...

Nu kom je in het DNS Configuratie scherm van de MySQL ODBC Driver.

geef bij Host/Server de DNS naam op van de mysql server je kan ook het ipadres opgeven waarop de mysql server is geinstalleerd.

je geeft de naam op van de database in Database Name. Je kan in mijn tutorial onderin een programma downloaden waarin je een database op de mysql server kan aanmaken. Gaat het via de profider dan heeft de profider al een database voor je aangemaakt, zo niet... kan je hierom vragen.

Bij user en password de account gegevens welke je ingesteld hebt op de mysql server of welke je van je hosting profider hebt gekregen.

That's all....

Je kan nu door op de knop Test Data Source zien of je een goede connectie hebt naar de server.

Als je de melding connected succesfully dan kan je klikken op OK hij heeft het bestand op je desktop gezet.

Je komt weer terug in de ODBC Data Source administrator klik deze weg door op het kruisje te drukken.

Nu open je het bestand welke op je desktop is gezet.

Het volgende kan er in staan:

Ik ga er van uit dat je bijvoorbeeld de account gebruikt:

UserID: XenomX
Password: Teddybeer

[ODBC]
DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver
UID=XenomX
STMT=
OPTION=
PORT=
PASSWORD=Teddybeer
SERVER=mysql.xenomx.com of 192.168.0.5 (als voorbeeld)
DATABASE=xenomx
DESC=

Gaan we van bovenstaande gegevens uit de hebben we een geldige connectie string:

in C#:

OdbcConnection myConn = new OdbcConnection();
myConn.ConnectionString =

"DRIVER=MySQL ODBC 3.51 Driver;UID=XenomX;STMT=;OPTION=;PORT=;PASSWORD;=Teddybeer;SERVER=mysql.xenomx.com;DATABASE=XenomX;DESC=;"

Let erop dat je de verschillende velden met ";" gescheiden opgeeft en de hele string moet tussen " staan.

Deze connectiestring is geldig.

Maak je gebruik van een OdbcDataAdapter dan wordt dit als volgt. Ik ga er van uit dat je een tabel hebt met de naam: myTable


in C#:

DataSet ds = new DataSet();

OdbcDataAdapter da = new OdbcDataAdapter("SELECT * FROM myTable", myConn);

da.Fill(ds, "myTable");

Nu heb je een dataset gevuld met de inhoud van de tabel myTable.

Ik denk dat ik je nu wel aardig op weg heb geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan