asp vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

partybeast

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Ik ben bezig met een boekje over asp daar in moet ik de volgende broncode teste:

<%page language="VB" Debug="true" %>
<html>
<body>
<%
Dim Cost, Tax, Total As Integer
Cost = 40
Tax = 2
Total = Cost + Tax
%>
<%=Total%>
</body>
</html>

Als ik dit in mijn browser open is het scherm helemaal leeg. Waarschijnlijk wordt er wel een berekening gemaakt maar ik zie er niks van terug op het scherm. Terwijl dat door de <%=Total%> tag toch wel de bedoeling moet zijn!? Wat moet ik doen om dit toch goed te krijgen?
Bij voorbaat dank.

ASP= active SERVER page, je moet dus e.e.a. wel op een server zetten die ASP ondersteunt. Die server voert de opdrachten uit.

Dat weet ik inderdaad ik dacht dat ik daar met IIS in windows XP pro genoeg aan had, ik heb deze toegevoegd bij software toevoegen. Ik heb het bestandje in de map c:\inetpub ==> wwwroot ==> hello ==> testje.aspx staan.
Op de een of andere manier verwerkt explorer de visual basic taal niet geloof ik. In de browser voer ik in http://localhost/hello/testje.aspx maar krijg niet het gewenste resultaat. Moet ik toch van een ander soort server gebruik maken?

De originele ASP kan je draaien onder XP en IIS.
Maar als je .aspX wil gebruiken heb je het .NET framework van Microsoft nodig.
Je kan dit downloaden via de Windows Update.

Als toch de oudere ASP wil gebruiken, kan je je code aanpassen als volgt:

<html>
<body>
<%
Dim Cost, Tax, Total
Cost = 40
Tax = 2
Total = Cost + Tax
%>
<%=Total%>
</body>
</html>

ASP 3.0 kan alleen varianten declareren (8 bits) dus je moet "as integer" weghalen, dit is alleen in VB en VBA van toepassing. Probeer het overigens eerst met een .asp ipv .aspx de .net omgeving gaat anders om met het declareren van variabelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan