ASPI drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freno

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Heb een vraagje.
De laatste drivers gedownload van Adeptec, maar hoe instal ik deze? Als je de instal gebruikt kom ik in een soort Dos-scherm en meldt hij druk toets voor vervolg, vervolgens gebeurt er niets.
Als je met de oude blijft werken tegen welke problemen loop je aan, ik kreeg namelijk een melding bij instal Clone.

Heb je nog andere brandsoftware naast Clone cd?

Je hebt ze nu ook alleen nog maar uitgepakt. Ik weet echter niet waar (meestal temp folder) daar moet je install.bat starten.

Ja, Nero 5.5.10 en WinOncd 6.0 en als ondersteuning bij Clone heb ik Clony xxl.

Tiborv, dat is nu voor mij de vraag, hoe verder?

Kijk ff eerst naar wat Tiborv voorstelde.

Ik heb hier Nero en Clone cd naast elkaar draaien,
maar ik weet niet of je daarnaast ook nog Winoncd kan hebben.

Ik heb wel eerst Nero geinstalleerd en daarna Clone cd.
Andersom installeren kan je conflicten verwachten.

Volgens mij werkt alles wel, ik kan met elk programma branden. Omdat ik een melding kreeg heb ik deze driver gedownload, is het wel nodig deze erop te zetten.

Wat was de melding precies?
Als het goed werkt hoef je eigenlijk niks te doen.

Wat de melding was weet ik niet meer, is al een tijdje terug, iets van dat het programma mogelijk niet goed zou werken. Ik heb het genegeerd, werkte verder wel. Las in een van de bladen (de nieuwe CHIP)dat je regelmatig deze drivers moest aanpassen, met vermelding bij adeptec, vandaar dat ik aan de slag ging en dus niet verder kom. Waar zijn ze eigenlijk precies voor?
Ik heb er al bij meer kennissen naar gevraagd en niemand wist het.

Laatst bewerkt:
Wajang, dank je.
Het wordt me wat duidelijker, als ik verder zoek kom ik het volgende tegen:
A second possibility to restore the ASPI layer is to download ASPIINST.EXE. This is interesting for NT 4.0 , W2k and XP users as ASPI here is not part of the operating system. Since 1997, Microsoft no longer supports ASPI, the official interface now is the SCSI Pass Through Interface (SPTI). Up to now, only one CD recording program, Feurio, is working with this possibility.

Kan ik hieruit concluderen dat het dus helemaal niet nodig is om deze te installeren?
Bij de download van Adeptec zit ook een check-progje dat aangeeft dat er inderdaad niets is geinstalleerd.

Ik heb die ASPI drivers gewoon gedownload, nadat de check aangaf dat het niet goed was.
Niet vergeten opnieuw op te starten en hierna weer de check uitgevoerd en toen was ie goed.

Wat doe ik dan fout?
Draai onder XP, heb hem gedownload en zoals ik al eerder aangaf gebeurt er niets. Omdat ik nu lees dat XP geen gebruik hiervan maakt, moet ik dan eerst een oudere versie downloaden? Of moet hij ergens specifiek in uitgepakt worden, zelf heb ik hem op de F-schijf (daar zet ik al mijn downloads op) uitgepakt, mijn XP draait op D:.

ps: zit nu op mijn werk dus kan ik niets uitproberen.

Inderdaad, eerst de oude en dan de update.
Werk ze.

Dank je.
Ik ben na jou tip nog wat verder gaan zoeken op:http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/aspi.htm
Daar staat het ook nog een keer, is het eigenlijk nu wel nodig om ze te installeren. Ben ook niet echt bedreven in het van alles aanpassen op mijn pc, wat zijn de gevolgen als ik niet doe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan