Beste helpers,
Mijn vriendin heeft een acer aspire x1700. Deze bevriest op de meest willekeurige momenten.. (al wordt het momenteel wel steeds vaker).
Het beeld blijft dan hangen, de muis kun je niet bewegen en typen gaat ook niet.
Ik heb al een aantal test gedaan (zonder resultaat):
Memtest86 laten draaien en daar vond hij geen errors.
geheugen er een voor een uit gehaald.. geen resultaat.
video drivers opnieuw geinstalleerd zonder resultaat;
video stress test -> geen resultaat;
videokaart eruit gehaald, geen resultaat (en op onboard getest).
dvd driuve los gekopelt geen veranderingen
harddrive driver van seagate opnieuw geinstalleerd geen resultaat.
windows opnieuw geinstalleerd en geen resultaat.
Dat zijn dus een hoop zaken die al "uitgesloten" zijn. Het geen wat me opvalt is dat hij in de veilige modus niet blijft vast hangen. en dat de diagnostische test van seagate de drive niet weet te herkennen en bij long en short sequence een hoop errrors toont.. (al weet ik niet wat ik aan het testen bent want hij herkent geen schijf)
Mijn vraag is dus of het kan zijn dat de hdd kapot is of dat dat onmogelijk is aangezien hij het in de safe mode gewoon goed doet.
btw. alle externe apparaten waren onder het testen losgekopelt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want een nieuwe hdd kopen voor niets vind ik ook weer geld verspilling.
Alvast bedank!
Met vriendelijke groet,
Hollander
Mijn vriendin heeft een acer aspire x1700. Deze bevriest op de meest willekeurige momenten.. (al wordt het momenteel wel steeds vaker).
Het beeld blijft dan hangen, de muis kun je niet bewegen en typen gaat ook niet.
Ik heb al een aantal test gedaan (zonder resultaat):
Memtest86 laten draaien en daar vond hij geen errors.
geheugen er een voor een uit gehaald.. geen resultaat.
video drivers opnieuw geinstalleerd zonder resultaat;
video stress test -> geen resultaat;
videokaart eruit gehaald, geen resultaat (en op onboard getest).
dvd driuve los gekopelt geen veranderingen
harddrive driver van seagate opnieuw geinstalleerd geen resultaat.
windows opnieuw geinstalleerd en geen resultaat.
Dat zijn dus een hoop zaken die al "uitgesloten" zijn. Het geen wat me opvalt is dat hij in de veilige modus niet blijft vast hangen. en dat de diagnostische test van seagate de drive niet weet te herkennen en bij long en short sequence een hoop errrors toont.. (al weet ik niet wat ik aan het testen bent want hij herkent geen schijf)
Mijn vraag is dus of het kan zijn dat de hdd kapot is of dat dat onmogelijk is aangezien hij het in de safe mode gewoon goed doet.
btw. alle externe apparaten waren onder het testen losgekopelt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want een nieuwe hdd kopen voor niets vind ik ook weer geld verspilling.
Alvast bedank!
Met vriendelijke groet,
Hollander