Aspire x1700 bevriest random

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Beste helpers,

Mijn vriendin heeft een acer aspire x1700. Deze bevriest op de meest willekeurige momenten.. (al wordt het momenteel wel steeds vaker).

Het beeld blijft dan hangen, de muis kun je niet bewegen en typen gaat ook niet.

Ik heb al een aantal test gedaan (zonder resultaat):

Memtest86 laten draaien en daar vond hij geen errors.
geheugen er een voor een uit gehaald.. geen resultaat.

video drivers opnieuw geinstalleerd zonder resultaat;
video stress test -> geen resultaat;
videokaart eruit gehaald, geen resultaat (en op onboard getest).

dvd driuve los gekopelt geen veranderingen

harddrive driver van seagate opnieuw geinstalleerd geen resultaat.

windows opnieuw geinstalleerd en geen resultaat.

Dat zijn dus een hoop zaken die al "uitgesloten" zijn. Het geen wat me opvalt is dat hij in de veilige modus niet blijft vast hangen. en dat de diagnostische test van seagate de drive niet weet te herkennen en bij long en short sequence een hoop errrors toont.. (al weet ik niet wat ik aan het testen bent want hij herkent geen schijf)

Mijn vraag is dus of het kan zijn dat de hdd kapot is of dat dat onmogelijk is aangezien hij het in de safe mode gewoon goed doet.

btw. alle externe apparaten waren onder het testen losgekopelt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want een nieuwe hdd kopen voor niets vind ik ook weer geld verspilling.

Alvast bedank!

Met vriendelijke groet,

Hollander

Hallo

"Mijn vraag is dus of het kan zijn dat de hdd kapot is .... "

"crystaldiskinfo" is een prima prg om alle driveparameters uit te lezen.

De drive status dient "GOOD" te zijn.

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb crystaldiskinfo geindtallerd en hij geeft de status "goed" aan,

Sluit dit de hdd uit?

Btw..
Maar nu hangt hij ook vast in safe mode..

Alvast bedankt!

Hallo

"Sluit dit de hdd uit? " ---> zo goed als zeker ... JA

Geen ouderdom wetende van dit systeem , zou ik persoonlijk met de geleverde info en deze symptomen het volgende controleren.

Lekkende/defekte/bolle condensatoren op het motherboard. (rondom de c.p.u.)

Voeding belasten , desnoods indien in de onmogelijkheid om dit te doen , een ruilvoeding proberen.

Uiteraard ga ik er van uit dat het o.s korrekt is geinstalleerd ("windows opnieuw geinstalleerd en geen resultaat")

Peter

Hallo Peter,

Windows zou correct geinstalleerd moeten zijn, ik ga de voeding eens belasten, denk dat het mobo het probleem is. Maar test beide even uit!

Bedankt alvast!

Ik zou graag willen weten over de voortgang van deze.
Natuurlijk omdat ik precies dezelfde model met precies dezelfde symptomen heb. :)

Heb 2x2 Gig geheugen vervangen door 2x1 Gig.
Het is daarna wel beter geworden.
In plaats van meerdere keren per dag bevriest ie nu gemiddeld 1 keer per dag...

Dus een advies wat kan nog verder is zeer gewenst.
Alvast bedankt!

Beste Alexander,

Het probleem leek bij het moederbord te liggen, wat erop neer kwam dat er een nieuwe pc aangeschaft kon worden.

Heb dit ter bevestiging nogmaals door een computer winkel laten verifieren.
Deze kwamen tot de zelfde conclusie.

Hoop dat je er iets mee verder komt!

gr mike

Mike, bedankt voor je reactie!

Tsja, dat is wat wordt altijd (zeker in computerwinkels) geadviseerd als niets anders te vinden is. ;)
Ik was echter al aan rond te kijken voor de de nieuwe PC.
Alleen jammer dat de QuadCore processor is nog helemaal niet outdated (zeker voor mijn thuisgebruik).

Alexander,

Dat klopt inderdaad :P

Ik heb het geheugen, de hdd en de processor hergebruikt in een andere pc, daarvan heb ik dan een pctje gemaakt. Mja dan moet je wel toevallig aan een pc kunnen komen waar alles in past, mobo met socket 775 geloof ik dat het was. Anders even op marktplaats zoeken ;)

Ik heb btw niet de voeding kunnen testen, ik had hier niet de mogelijkheid tot.. dus wellicht dat je het daar nog kunt zoeken.

Bios update en nieuwe chipset drivers had ik wel gedaan, maar wellicht ook nog een optie voor jou.

Groet Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan