ASROCK 0x19 Pre-Memory South Bridge Initalization started

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarmint

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Hallo,

Ik heb afgelopen nieuwe onderdelen voor mijn PC besteld namelijk:
Moederbord: Asrock 870 Extreme3 R2.0
Processor: AMD Phenom II X6 1100T
Geheugen: G.Skill 16 GB DDR3-1333

Nu heb ik deze onderdelen vervangen met de oude onderdelen van mijn Medion PC uit 2009. Ik had dit jaar al nieuwe voeding (600w) en videokaart (XFX HD6870) gekocht.
Wanneer ik nu mijn computer opstart verschijnt er niks op de monitor. Ik zie dat alle ventilators vol draaien. Ik hoor geen system beep. Ik zie wel dat op de dr debug display op het moederbord "19" staat. Volgens de manual betekent dit dat de Pre-Memory South Bridge Initalization started is. Wat het precies betekent weet ik niet, maar het komt bij mij niet echt over als een foutmelding. Is er iets kapot? Heb ik iets verkeerds gedaan? Of is er iets niet goed aangesloten?

Bij voorbaar dank,
Martijn

Probeer eens eerst met 1 reepje geheugen ipv 4. Druk ook alle kaarten nog eens goed aan. Eerst beginnen met basale dingen ;)

Inderdaad wat wampier zegt. Weet je ook zeker dat je alles goed aangesloten hebt? Dat de fans draaien is logisch, want die worden gewoon voorzien van stroom. Zit er op het moederbord ook een onboard VGA kaart? Dan eerst even zonder je stoere vette XFX HD6870 proberen :)

Bedankt voor de hulp, helaas heeft het veranderen van het aantal memory reepjes niet geholpen. Het verwijderen van de videokaart helaas ook niet. Wel zag ik (misschien heel logisch) dat wanneer ik CPU1 en 2 van de voeding niet aansluit en de computer opstart de foutmelding niet voorbij komt, misschien is het logisch, maar toch extra informatie.
Verder kwam ik net op de website tegen dat mijn modelnaam van mijn geheugen niet voorkomt in de lijst van het moederbord ( http://www.asrock.com/mb/memory/870 Extreme3.pdf )
Ik heb de: F3-10666CL9Q
En daar staat de: F3-10666CL9D
Zou dit kunnen betekenen dat de foutmelding wordt veroorzaakt door een verkeerd geheugen?

Geeft geen geheugen plaatsen wel beeld. Dus alle reepjes eruit en opnieuw opstarten. Hij moet dan wel iets van beeld geven (bios)

Hij geeft helemaal niks. Het scherm blijft in stand-by staan. Ik hoor verder ook geen system beep.

Precies, dat zou je toch eigenlijk wel verwachten. Je weet zeker dat je alles goed aangesloten hebt?

Niet 100%. Ik zal dat nu nog even dubbel checken. Heb je enig idee over de vraag die ik 2 posts geleden stuurde? Over het verkeerde ram geheugen? Kan een computer zonder RAM opstarten?

Een computer kan iig pre-posten zonder geheugen. Heb je eventuele extra voedingskabels naar het moederbord aangesloten? Je kunt natuurlijk altijd te maken hebben met een DOA cpu of moederbord. Toch heb ik dat zelf nog maar twee keer meegemaakt in bijna 20 jaar. Overigens krijg je zonder geheugen bij de meeste bios-en geen beep, maar scherm vaak wel, vooral met on-board.

Ik heb allen een CPU1 en 2 kabel naar het moederbord aangelosten. Wat houdt DOA in? Ik heb verder eigenlijk vrij weinig aangesloten. De videokaart, SATA kabels,

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kwam net op de website tegen dat mijn modelnaam van mijn geheugen niet voorkomt in de lijst van het moederbord ( http://www.asrock.com/mb/memory/870 Extreme3.pdf )
Ik heb de: F3-10666CL9Q
En daar staat de: F3-10666CL9D
Zou dit kunnen betekenen dat de foutmelding wordt veroorzaakt door een verkeerd geheugen?

Zeer onwaarschijnlijk jarmint. Ik heb in 20 jaar nog nooit op een compatibility lijst gekeken en het geheugen werkt altijd. Hoogstens dat je de gedachte snelheid niet behaald, maar totale incompatibiliteit is echt heel zeldzaam.

Zou het kunnen dat er geen BIOS in zit of dat die er op de een of andere manier in moet? Of is mijn enige manier het moederbord retourneren naar Alternate?

Geen beeld betekent niet automatisch alleen het moederbord. Ook je CPU kan gaar zijn. De videokaart kan ook nog de oorzaak zijn. (je hebt wel de videokaart van stroom voorzien toch?). Uiteindelijk nog het geheugen. Van alle oorzaken zie ik geheugen echter het minste kans.

Koeling van je CPU nog een keer nagekeken? in dit stadium kan het echt van alles zijn. Probeer eventueel ook nog je videokaart in het andere PCI-E slot te stoppen in het geval alleen dat slot kapot is.

Ik zal hier en daar nog wat verplaatsen en opnieuw aankoppelen! Bedankt Wampier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan