Asrock 775VM800 / Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Hallo,

Ik heb een pc in elkaar gezet met een Asrock 775VM800 moederbord. Daarop zit een geintegreerde netwerk kaart: VIA Rhine II Fast Ethernet

Heb de meegekregen drivers hiervoor geinstalleerd, windows ziet de adapter, wizard netwerk instellingen start etc. etc.

Bij apparaat beheer staat hij ook als 'Dit apparaat werkt correct'.

Maar... helaas geen netwerk verbinding, ook geen lichtje bij de ingang.
Verder geen errors o.i.d. gehad.

Het lijkt mij niet dat dit een software probleem is aangezien alles goed geinstalleerd is, met de juiste drivers.

Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

Bij voorbaat dank,

Lijkt wel of er iets aan de hand is met je netwerkkabel/aansluiting, of een mechanisch probleem met de connector op je moederbord, als je lampje al niet gaat branden...
Kun je testen met een andere kabel of even met een cross-cable op andere pc aansluiten?

wij hebben het ook een keer gehad dat er geen lichtje branden.
Kan komen door de verkeerde kabel.
Netwerk wizard niet uitgevoerd.
1 van de pc's de netwerkkaart niet goed geconfigureerd(had ik oplossing: netwerkkaart verwijderen (software matig) en weer instaleren dit op bijde pc's doen.ik had een netwerk tussen 2 pc's vandaar bijde pc's)

Bij de meeste Asrock moederborden is er geen led aanwezig waarmee je kunt zien of je rj45 poort werkt.
Je zult de fout moeten zoeken in je netwerk aansluiting.
Misschien kabels niet goed of connectors die slecht gemonteerd zijn.

Ik heb ook een 2e netwerk kaart geinstalleerd, deze vanuit een andere pc waar hij wel werkte, maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Ik heb hier ook een laptop staan (gebruikt ik nu) en daar werkt dezelfde kabel dus wel op.

Het is een utp/straight kabel, ik kan misschien wel een crosslink kabel, maar ik denk niet dat dit veel uitmaakt, hij moet met beide kabels toch zo ie zo een verbinding kunnen maken.

Is het misschien iets in de windows installatie? Lijkt mij sterk..

Meestal heb je al bij het opstarten van de pc een lan-verbinding, windows zelf geeft helemaal geen errors, en zegt beide netwerk kaarten te hebben gevonden en geinstalleerd.

EDIT:
Windows installeert die 2e ook, die uit andere pc komt, maar bij deze ook geen lampje :s.
Ga het morgen zo ie zo nog eens proberen met een andere netwerk kaart.

:confused:

Laatst bewerkt:
Vaag, heb een crossover kabel gebruikt en het werk :s

Terwijl mijn laptop wel gewoon met de vorige kabel werkt.

Maar.. opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan