asrock moederbord usb

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Beste helpmij leden, het probleem als volgt, ik kom er niet meer achter wat voor type moederbord van Asrock ik heb maar wil wel graag de nieuwste usb drivers instaleren. Ik weet zeker dat ik usb 2 poorten heb maar helaas vindt ik nergens in de systeemapparaten dat er usb2 wordt ondersteund en hierdoor kunnen sommige apparaten niet werken via usb.

Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

grtjs jjw

Everest?

Overigens heb je voor USB 2.0 minimaal XP SP1 nodig, en de chipsetdrivers voor dat bord, voor 98 is het een ander verhaal.

En wat doet progje precies? ben het nu aan het downloaden maar ben wel nieuwschierig. En ik draai winxp pro met sp2 dus daar zou het niet aan moeten liggen, twijfel alleen of ik dan wel ergens kan zien dat de usb drivers geschikt zijn voor usb2? Ik heb net op de site van Asrock de drivers voor VIA technologie usb2 gedownload en geinstaleerd maar zie geen verschil en mobiel doet nog steeds niet herkend worden door pc. Nou kan dat komen door Nokia uiteraard omdat ik daar toch een hoop ellende over lees.

Met dat progje kun je zien, wat je overigens gewoon op het moederbord af kunt lezen, wat er zoal inzit, waarvan het type Asrock handig is, maar kan ook met het merk chipset.

Ja leuke prog, zie nu keurig dat er inderdaad drivers zijn usb2 dus daar kan het allemaal niet aan liggen. Nou even goed thanks, de problemen met m'n mobiel neem ik dan maar voor lief, tenminste leg me er niet bij neer maar helaas kan ik daar hier niet mee verder gaan en had al een topic over PCsuite die het niet meer deed via kabel aansluiting.

Nou nogmaals dank.

moet je die eens uninstaleren en daarna herinstaleren misschien geef dat een oplossing.

Ik weet niet helemaal wat ik moet herinstaleren Virtuosa? Als je bedoeld dat ik PCSuite moet herinstalleren, nou daar ben ik eigenlijk mee gestopt, het topic staat nog open maar ik weet zelfd geen oplossing, ik zal binnenkort naar een Nokia Service Punt waar ze er maar eens naar moeten kijken, ze moegen hem niet houden maar wel bekijken haha.

de usb drivers ;)
die eens helemaal verwijderen en herinstaleren dus.
soms werkt deze truk.

Ja zeker, dat heb ik al een keer gedaan. Het ligt ook niet zozeer aan mijn pc, m'n mobiel doet het op elke pc. Maar goed, dat is een ander topic. En de snelheid op m'nm usb porten is gellukkig hoog genoeg. Ik kan gewoon alleen niet zien of het usb 2 is.

Even goed alleen bedankt voor het mee denken.

Als er een enhanced USB controller in apparaatbeheer staat, heb je USB 2.0.

Overigens kunnen USB poorte gedeeld zijn, als er aan de ene iets aanhangt, kan de andere bij een hoge belasting niet gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Kijk, zo leer ik nog eens wat, altijd leuk. Dankje. En inderdaad, er is een Enhanced USb controller aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan