Asrock of Asus

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik ben nog op zoek naar een socket A (Nforce2 met SATA) moederbord

Ze worden steeds schaarser maar ik heb er nog 2 gevonden die wel aan mijn eisen voldoen.

een Asus A7N8X-XE
999%5Cimages%5Cproducts%5C595%5C595_m.jpg

link

of een Asrock K7NF2-RAID
K7NF2-RAID.jpg

link

mijn gevoel zegt de Asus omdat Asrock bedoeld is als budget dochter met vaak wat minder opties.
Maar Asrock heeft wel een goede reputatie opgebouwd en ze hebben allebei de Nforce chipset.

Dus als er mensen zijn die ervaringen hebben met deze borden.....laat het me even weten.

De Asrock werd veel gebruikt voor Low Budget PC.

Zou ik voor de Asus gaan.
Maar waarom niet allebij,heb je een Reserve

Ik zoek een Nforce bordje voor mijn game pc.Daar zit nu een Gigabyte GA7N400 pro2 in maar deze heeft geen bevestigings gaten voor grotere koelers.

De 2 genoemde borden wel(en dan houd ik de Gigabyte als reserve)

Het draait als een tierelier,al had ik net wel een "echte" vastloper.Dit heb ik in maanden niet meer gehad.

De sensoren zijn niet echt optimaal(ook niet met een nieuwe bios)-12V lijn wordt aangeven als 1,8V en de cpu en mobo zijn omgekeerd.

Geplaatst door hjllo
Het draait als een tierelier,al had ik net wel een "echte" vastloper.Dit heb ik in maanden niet meer gehad.

De sensoren zijn niet echt optimaal(ook niet met een nieuwe bios)-12V lijn wordt aangeven als 1,8V en de cpu en mobo zijn omgekeerd.

Ja en heb je daar een Foutmelding van ,Of werd Processor te warm?

nee geen foutmeldingen,gewoon vast.Even restten en het was weer opgelost.(de temp van de cpu is 50C idle)

Maar vanochtend toen ik de pc weer aanzette kreeg ik een bios fout "bad checksum error" Ik ben toen de bios ingegaan en meteen weer uitgegaan door op te slaan en toen starte de pc wel weer door.:eek:

Ik vermoed dat er toch wat foutjes in de bios zitten. :(

Ik zal de batterij eens vervangen(al is het een splinternieuw bord,maar ja hoe nieuw kan een socket A bord nog zijn :p )

Ik kreeg nu net ook een blauw scherm.
(Ik heb vrijdag wel meteen de bios geupdate toen de waarden van de sensoren niet deugden,maar dat ging zonder problemen)

iig. bedankt voor het meedenken:thumb: :thumb:

edit: nog veel vreemder.............

Ik merk dat de virusscanner een fout aangeeft na het verwisselen van de batterij,de datum van de bios klopt niet met die van de virus database.Dus ik ga in de bios om het te corrigeren maar nu geeft de bios 11-12-2005 aan op een zaterdag terwijl dit een zondag moet zijn(welke volgens de bios pas in 2006 samenvalt)

De bios die ik geflashed heb komt van de officieele Asus site.(om de oude weer te flashen moet met een DOS diskette aan de slag) :(

edit2: LOL:D :D :D bij dit moederbord staat de maand dus voor de dag en dan klopt het wel:o :o :o

Laatst bewerkt:
na een nacht aan te hebben gestaan is ie weer vastgelopen.Ik kwam vanochtend bij de pc en hij wou geen kant meer op.

Alle drivers ed. zijn geinstalleerd.Een erg stabiel bord is het niet:(

Geplaatst door hjllo
na een nacht aan te hebben gestaan is ie weer vastgelopen.Ik kwam vanochtend bij de pc en hij wou geen kant meer op.

Alle drivers ed. zijn geinstalleerd.Een erg stabiel bord is het niet:(

Misschien pech Brak bord , ruil je hem om.
Niet geschoten is altijd mis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan