asrock p45x3 deluxe doet niets meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo ,
heb hier een vraag over mijn mobo asrock p45x3 deluxe,heb hem voor reparatie gehad bij azerty ,waar ik hem ook heb gekocht en dit nog in de garantie periode zat.
het volgende doet zich voor:
1monteer hem
2sluit aan zoals voorheen
3heb ipv de e8500 processor fsb1333,een quad 6600 fsb 1060 gebruikt,omdat ik de e8500 voor een ander gebruiken wil.
4geheugen is gelijk gehouden weet niet of dit handig is(was)maar heb niet even een ander tot mijn beschikking.

nu zet ik hem aan na controle van de aan sluitpunten,en er gebeurt niets op de koeling etc na,het beeldscherm geeft aan geen signaal.
hierna zie ik op de led welke fouten weer geeft code d5,en ik citeer:bootblock code is copieed from rom to lower system memory and control is given to it.BIOS now executes out of ram.
hierna heb ik nogmaals op gestart ,idem dito,schakel hem uit ,maar nu krijg ik er helemaal geen muziek meer uit.
denk dat de voeding misschien ook nog wel defect kan wezen hierna.alleen de kleine fout code leds branden,heb nog wel een andere voeding ,maar zou graag weten wat nu de oorzaak hiervan kan zijn.

ps heb de e8500 voor zekerheid ook even terug gezet.

mwrv,

Probeer eens je pc terug te brengen naar de basis.
Haal alles van je moederbord en sluit alleen de voeding aan.
Welke code geeft hij nu?
Plaats de cpu met koeling.
controleer code.
plaats ram
controleer code.
Plaats videokaart
controleer code.

De code D5 geeft namelijk geen uitsluitsel, en daarom zul je moeten uitzoeken of het moederbord nog wel in orde is.

zeer vreemd,

hallo ,
heb het volgende gedaan zoals werd gevraagd.
1mobo kaal met voeding e0
2mobo met cpu e0
3mobo met 1 geheugen bank d4
4mobo met 2 geheugen bankjes 03
5mobo met 3 geheugen bankjes 03
6mobo met grafische kaart msi 0
7mobo met 1 sata schijf 03
8mobo met 2 sata 03
9mobo met cd-rom 03
10mobo metdvd-rewriter 03

hierbij valt het me op dat bij iedere sessie het mobo aan/uit gaat.
wordt dus ook no signal nog aangegeven ,maar had dus ook niet anders verwacht.
heb de omschrijving er niet bijgedaan van de codes ,als dit noodzakelijk is dan ga ik dat nog doen,is even werk,maar oke.hoop dat je er iets meekunt,kreeg hem van azerty terug met de mededeling dat hij was getest en oke bevonden,en naar de fabriek is geweest,daar zij dit niet konden verhelpen,is toch 4 weken weggeweest maar tot nu eigenlijk alleen maar slechter.

mwrv,

Erg vreemd, ik neig haast naar een defect moederbord.
Al een andere videokaart geprobeerd?

neen

nogmaals terug,
voor dat hij ter reparatie is geweest werkte alles oke,maar zoals ik omschreef aangesloten zoals voorheen en verder niets .
en de video kaart heeft altijd goed gefunctiooneerd,zou toch ook wel toevallig zijn dat die gelijk met het opnieuw opstarten naar zijn grootje is,maar heb nog een wat eenvoudig type liggen wil ik morgen nog eens proberen.
en als laatste vind ik toch dat als je iets ter reparatie aanbiedt,en er wordt vermeld als je hem terug ontvangt dat hij getest en oke is,dat dit idd ook zo is,krijg nu wel een beetje raar idee hier over.morgen meer.

Je beschrijft dat alles werkte voordat je hem terugstuurde.
Waarom is hij precies teruggestuurd? wat was er stuk aan?

Overigens toen je hem terugkreeg heb je een andere cpu ingebouwd, dus heb je aan het systeem gesleuteld.
In hoeverre heb je jezelf beschermd tegen ESD?
Je zou niet de eerste zijn die perongeluk iets aangeraakt heeft tijdens het sleutelen zonder zichzelf te ontladen.

Laatst bewerkt:
geheugen

hallo allen,
heb hem op gestuurd,omdat ik telkens de code kreeg(en waar hij ook bij uitviel)dat het geheugen,niet juist was,terwijl ik er al een klein jaar mee werk,maar op een bepaald moment was het over en uit,vandaar dat ik hem toen ter reparatie heb aangeboden.
en wat die esd betreft dat is wel oke uitgevoerd .
nog wel even een vraag wat hier misschien betrekking opheeft (OF NIET)de cpu heb ik er ingezet toen ik hem weer ging opbouwen/inbouwen,heeft dit effect hier op?
mwrv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan