AsRock P45XE-R Start niet op, nog niet eens bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreasB

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Ik heb pas een AsRock P45XE-R gekocht (en een nieuwe kast)
Ik heb alles goed aangesloten aan de binnenkant (en ook aan de buitenkant, muis enzo).
Als ik de powerknop ikdruk, gaan de ventilatoren draaien, en gaan de leds aan (in de ventilatoren) maar verder start er niks op, de fan van de processor draait ook. alleen op het scherm krijg ik te lezen geen input.

Mijn systeem bestaat uit het volgende:
Kast: NZXT LeXa Blackline (zwart/blauw)
Moederbord: AsRock P45XE-R
Voeding: Asus P-55GA (550 Watt)
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 2x 3166 MHz
Grafische kaart: Club3D Ati 3650 1GB GDDR2 (PCI-E 2.0)
RAM geheugen: Kingston 2x1GB PC4200 533Mhz CL4 Dual Channel Kit (KVR533D2N4K2/2G)
HDD: Seagate 200GB SATA P/N 9Y7389-066
DVD-ROM, DVD Brander.

Heeft iemand enig idee waarom hij niet opstart? ligt het aan het ram geheugen?

Het was mijn RAM die had maar 533 MHz terwijl mijn moederbord minimaal 667MHz nodig had.
Hij doet het dus weer prima.

Laatst bewerkt:
Even voor alle zekerheid: afstandsbusjes onder moederbord geplaatst?

Hij vraagt of je moederbordsteuntjes onder je moederbord hebt geplaatst. zo nee, dan kan het
moederbord contact maken met de moederbordplaat en hierdoor niet normaal functioneren.

Misschien de batterij op het moederbord leeg?

Ja ik heb de afstand buisjes geplaatst, het probleem is inmiddels al opgelost, het was inderdaad het geheugen. ik heb even op de website van ASRock gekeken en daar stond dat het moederbord geheugen ondersteund van 667MHz of sneller, en ik had er 2GB met een snelheid van 533 MHz in.
Het geheugen was dus te langzaam voor het moederbord, vandaar dat hij niet opstarte.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de reacties en het meedenken met mijn probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan