Asrock UCC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
hallo mensen,

ik heb meer dan 2 jaar geleden een nieuwe pc gekocht met een asrock 870 extreme 3 mobo en AMD pheonom X4 965 BE processor en AMD HD 5870 videokaart. ik speel sinds kort crysis 3 op deze pc rond de 40 fps en dat is gelimiteerd door mijn processor. ik speel ook andere games zoals black ops 2, savage 2, sniper elite nazi zombies etc.

mijn moederbord heeft een UCC functie die mijn processor overklokt en deze "omzet" naar een processor met 6 cores op 3,655 Ghz en als deze niks doet 0,8 Ghz. en daardoor wordt mijn 1600 Mhz ram naar 1146 Mhz gezet.

verder zijn er volgens de bios geen voltages aangepast maar mijn ventilatoren draaien wel harder. en mijn processor zit binnen de bios al direct op 65 graden.

ook mijn videokaart heb ik zelf overgeklokt zonder het voltage aan te passen.

is dit goed? of werkt dit voor geen meter?
is dit stabiel? moet ik dit zelf testen?
is dit verstandig?
merk ik dat verschil van het ram geheugen?

Mvg,
Apen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Deze temperatuur is wel aan de hoge kant, de specificaties zijn voor deze processor max 62gr., dus misschien dat er een schoonmaakbeurt nodig is, stof verwijderen, misschien nieuwe koelpasta op de processor, kijken of de heatsink correct is geplaatst, airflow in de kast.
Zo te lezen heb je het verstandig aangepakt om geen voltages aan te passen, dan moet echt weten waar je mee bezig bent.
Als het goed is....mocht de processor te warm worden schakelt de pc zichzelf uit, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat betreft de ram, merk je zelf het verschil ?

ik heb het zelf nog niet getest van het ram, maar ik krijg bij ram nu de optie om het op 1720 Mhz te zetten, maar dan schakelt de UCC zich uit. terwijl mijn moederbordt maximaal 1600 Mhz ondersteunt. als ik dit doe krijg ik ook geen bluescreen omdat het ram is van 1866 Mhz en die snelheid kan mijn moederbord niet aan.

en er zit de standaard boxed cooler op met de standaard koelpasta die erop zat.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou sowieso de koelpasta eens vernieuwen, en misschien een andere koeler, die zijn niet al te duur, en koelen véél beter dan de stock koeler.
En kan je in het bios de geheugenklok niet fixeren op 1600Mhz en dat de UCC functie gewoon beschikbaar blijft ?

de optie 1600 en alle andere opties zijn verdwenen en daarvoor in de plaats zijn andere getallen beschikbaar. ls ik de clocksnelheid van het ram geheugen verander gaat het meteen uit.

metest 86+ gerunt met UCC is het 3551 MB/s zonder op 1600 mhz is het 3851 MB/s 300 MB/s verschil.

ik heb nu met medium 40-60 fps met crysis, dat is zelfs beter dan op low zonder UCC. houden zo en binnenkort zet ik nog een beter cooler erop die ik nog heb liggen. alleen nog even koelpasta halen.
na 10 minuten zit de CPU op 74 graden. en de GPU op 65. snel maar de betere cooler uit de kast halen dan. en dan zit deze ook op 100% loaded. daaran kan ik al zien dat de CPU de bottleneck is.

Laatst bewerkt:
Dat verschil is idd te verwaarlozen, merk je echt niet hoor.
Nu zijn die AMD processoren ook wel heetshoofdjes, met zn 125Watt...dus verstandige keus om een andere koeler erop te zetten.
Wat de videokaart betreft, die vind ik ook wel aan de hoge kant hoor, ik wil je niet op kosten jagen....
Je hebt wel een goede airflow in de kast ?

ja, ik heb een goede airflow, ik heb een cooler master haf 912 plus en haf met 1 200mm fan die lucht erin zuigt van de voorkant en een 120mm fan aan de achterkan en een 200mmm fan aan de bovenkant om het eruit te zuigen. harde schijf wordt maar 30 max. en moederbord 35 max.

na half uurtje valt pc uit, ik gok van de warmte voorlopig zet ik nog UCC uit maar als ik de nieuwe cooler erop heb (scythe mugen Rev. 2) zal ik het wel weer aan zetten. videokaart is altijd al aan de warme kant geweest, XFX kiest niet de beste coolers uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan