Asrock X79 extreme 4 welke geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
hallo,
ik ben van plan om deze mobo te halen en wil weten welke ddr3 geheugen het beste past .
Op de site van asrock heb ik wel gevonden maar kunnen jullie een paar zeggen welke beter is.
8 gb is wel genoeg .
het liefst de link geven zoals azerty, afuture , mycom etc..

Als je niet extreem gaat overclocken met je systeem dan is ieder setje van 8GB wel genoeg ;)

Pak gewoon een setje 8GB DDR3-1333 van 4 tientjes en je zit goed :) En wil je 100% zeker zijn dat het zonder problemen werkt dan vergelijk je de serienummers in de 'geheugenondersteuningslijst' op de website van Asrock met die van het geheugen bij Azerty bijvoorbeeld ;)

Ik ga niet extreem overklokken Ik zat te denken aan een 1866mhz van G.Skill. 4x4gb 16gb quad channel of 2x4gb 8gb dual channel.

Laatst bewerkt:
1)Geheugencontrollers in Intel processors gaan niet hoger dan 1333Mhz. Dus 1866Mhz is een beetje zinloos (tenzij je dus de geheugencontroller in de processor toch wilt overclocken naar die 1866Mhz.

2) 16GB is ook nogal zinloos, 8GB is meer dan voldoende. Zoals gezegd, als je Kingston Valueram 2x4GB DDR3-1333 neemt zit je goed ;)

Okey maar het is toch geen probleem als ik de 1866mhz 8gb haal van G.Skill ? Dat zou moeten werken . Ook al als ik niet ga overklokken .

Ja, maar dat is zonde van de snelheid en zonde van je geld. Aangezien die 1866Mhz geheugenreepjes dan op 1333Mhz blijven draaien. Bespaar dan geld en koop gewoon 1333Mhz geheugen?

Eurhm, nu koop je dus alsnog 1600Mhz geheugen ipv 1333Mhz.

Voor de zoveelste keer, de geheugencontroller gaat niet harder dan 1333Mhz, koop jij dus 1600Mhz geheugen, dan draait dat vrolijk op 1333Mhz, en dat werkt wel, prima zelfs. Maar je betaalt voor extra snelheid waar je niks van merkt. Wil je het geheugen op 1600Mhz laten draaien, moet je dus de geheugencontroller overclocken, en dat wil je dus juist niet.

Dus neem nou maar gewoon 1333Mhz geheugen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan