Asus 10.8V accu vervangen door een 11.1V?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beem01

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
5
Misschien een wat onnozele vraag. Ik wil de accu van mijn laptop vervangen. De huidige accu is een ASUS A32-F52 met de volgende specificaties:
10.8V-4400mAh-47Wh. Hetzelfde type is te koop maar als je een A32-F52 koopt hebben ze allemaal de specificatie 11.1V-4400mHh-48Wh.
Weet iemand of ik de 10.8V-47Wh gewoon kan vervangen door een 11.1V-48Wh?
 
Lijkt me zeker niet aan te raden.
Uiteraard is het je eigen keuze, maar (zeker een laptop) een computer is nogal erg secuur met voltagehoogte om het maar simpel te zeggen.
Als het je om de prijs gaat, kun je beter iets op eBay o.i.d. zoeken.
 
Dank voor je reactie Coenraad. Het gaat me in eerste instantie niet om de prijs. Ik wil graag een originele Asus accu die in Nederland alleen verkrijgbaar is met 11.1 V voor zover ik kan nagaan. Wel in de VS en UK inderdaad. Goeie suggestie, daar bestellen of op Ebay en evt. garantieperikelen voor lief nemen.
 
De accu die je er nu in hebt zitten is die wel 10.8 V ?
Zo ja zou ik toch op zeker gaan en dezelfde proberen te bemachtigen. Heb je die laptop in het buitenland gekocht ?
Een kleine zoektocht van mij levert inderdaad ( in NL ) alleen 11.1V op.
 
Mijn huidige accu is inderdaad 10.8 Volt en de laptop heb ik in Nederland gekocht.
Terwijl ik een nieuwe accu (A32-F52) aan het bestellen was zag ik dat deze 11.1V was
en heb toen de bestelling maar geannuleerd. Ik kan de ASUS helpdesk maandag wel eens bellen om een uitleg te vragen.
 
Als ik jou was, zou ik je leverancier hier eens over aanspreken:confused:
 
Maandag ga ik op onderzoek uit, contact met de verkoper opnemen en met ASUS. Ik laat het je weten.
 
Met de ASUS helpdesk gebeld. Mij werd uitgelegd dat 10.8 of 11.V compatible zijn. Zolang ik originele accu's van het type A-32-F52 gebruik loop ik geen enkel risico.
De laptob zou zijn gebouwd om spanningsverschillen aan te kunnen. Een volledig opgeladen accu van 10.8V zou volledig opgeladen ca. 12 V zijn en bijna leeg ca. 10V.
Vervolgens de verkoper gebeld. Deze vertelde hetzelfde verhaal. Toen ik toch twijfels uitte bood hij aan een demonstratie te geven op zijn laptop.
Ik ben met mijn 10.8V accu langs gegaan. De verkoper liet zijn laptop op zowel 10.8 als 11.1V draaien. De laptop werkte op beide prima.Toen ook mijn laptop prima draaide op een 11.1V accu heb ik een 11.1V accu gekocht.
De verkoper vertelde me tevens dat ook in de VS en UK 10.8V accu's niet meer werden verkocht. Ik heb nog gekeken en inderdaad, Als je in de VS of UK een 10.8V accu besteld, krijg je een 11.1V accu geleverd met de opmerking 'in common use' of 'compatible'.

Dank voor de reacties!
 
Bedankt voor je terugmelding, hebben wij ook iets geleerd.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan