Asus 5450 videokaart niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Nieuwe pc... Win 7 home edition..
Zodra ik de cd van de videokaart installeer, kan ik niet meer opstarten. In eerste instantie krijg ik wel gewoon beeld; maar na het windows logo valt het beeld op oranje en krijg ik de melding van mijn scherm: no signal.
Lijkt wel of de resolutie het niet trekt (wat ouder beeldscherm). Maar die heb ik nu op 1024x? staan. Dat zou hij toch aan moeten kunnen.
Heb ook de drivers van de asus site geprobeerd. Hetzelfde probleem.
Ik hoop dat iemand me een stapje verder kan helpen.

"Nieuwe PC", zelf in elkaar gezet? alle moederbord drivers eerst geïnstalleerd?

Hij is door deskundig bedrijf in elkaar gezet.. Haal ik vaker pc's...
Maar ik installeer ze altijd zelf ook nog even een keer... En dit keer ging het bij de videokaart mis..

1. Windows
2. Drivers moederbord
3. Drivers Videokaart

Je kunt beter de meest actuele driver voor je videokaart downloaden van de website van de GPU-producent, in dit geval AMD.
Die op de cd is veelal verouderd.
Driver Win7 32 bit , en deze is voor 64 bit. :thumb:
Wel eerst de oude driver correct verwijderen, een goed hulpmiddel daarvoor is Driversweeper.

Dank voor je suggestie.. Het mocht echter niet de oplossing zijn.
Weer zwart beeld bij het opstarten. Na veilige modus de kaart weer weggegooid te hebben start de pc wel weer goed op.
Ik lees ook dat sommige moederborden niet met videokaarten gaan.
Ik heb een gigabyte b85m-hd3 moederbord. Wellicht dat dit de boosdoener is?

Mocht iemand nog suggesties hebben... graag...

Indien mogelijk, de videokaart in een andere PC proberen met die drivers, overigens maakt het niet uit of je die erbij wordt geleverd of nieuwere gebruikt, voor nieuwere kaarten zou het nodig kunnen zijn maar ze voegen niets toe aan degene die erbij zit.
Moederbord is het probleem niet, vermoedelijk de kaart zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan