Asus A7N8X

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfman

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
158
Ben in het bezit van dit mobo

Ik wil graag de s-ata aansluiting gebruiken, maar geen raid.

Kan dit? en zoja hoe doe ik dit
 
wat voor iets wil je aansluiten op de S-ATA aansluiting?
 
die bestaan geloof ik alleen nog in beta versies :D

maar ik geloof dat het wel kan ja moet je gewoon die jumper van S-ATA aanzetten en dan kun je met het menu van de raid raid wel uitzetten toch? moeten wel eerst de apparaten aangelsoten zijn

Succes ermee
 
RAID kan niet aan staan, want daar heb je altijd twee gelijkwaardige aparaten voor nodig.

Ecl1pse, volgens mij zag ik laatst op tweakers.net de release van de eerste S-ATA cd-rom.

Wolfman, waarom gebruik je niet gewoon IDE??
 
Ik wil graag 5 apparaten aansluiten

Kan niet echt in raid, want ik heb 1 hd met 2mb en 1 hd met 8mb cache. Vind ik zonde van die 8mb.
Kan wel weer een nieuw hd kopen, maar ik moet toch die sata gewoon kunnen gebruiken als een soort extra ide?

Je kunt wel zeggen waarom 5 app., maar ja je wilt toch alles proberen?
 
Ps. Als ik de sata enable, komt ie bij het opstarten gelijk
met de melding om raid configureren.
 
en een extra IDE controller. Is dat geen optie?

Als je een normale HD op s-ata wil aansluiten heb je (lijkt mij) ook een soort verloopstekker nodig. Heb je die?
 
ok. Prima

En als je hem gewoon RAID laat configureren. Wat gebeurd er dan? Niets lijkt me, want er is maar één aangesloten aparaat.

En is het niet een optie om RAID wèl te gebruiken? Dat heeft alleen maar voordelen.
 
Ik heb dus 1 hd van 2 mb cache en 1 van 8 mb cache
Als ik ze in raid laat lopen ga ik dus naar 2 mb cache.
En, als ik ze nu in raid zet, ben ik toch alle gegevens op de beide hd's kwijt?
 
ja.

dus, of gewoon proberen in RAID en kijken wat hij doet (met risico op verlies van gegevens)

of een IDE controllertje kopen...
 
Dus: Heb zonder raid geen R**T aan sata?
(leuk gevonden he)
 
nee, dat klopt niet. Als je er maar één aparaat aanhangt, kàn hij helemaal geen raidconfiguratie maken.

Maar als je je eigen schijf er nu aanhangt, zal hij dat wel proberen, met (vermoedelijk) een geformateerde harde schijf als resultaat.
 
nee, lijkt me niet. Als je er maar één apparaat aan hangt KAN hij geen RAID-configuratie aanmaken, dus doet hij dat niet. Dan draai je gewoon zonder RAID. Een s-ata controller zoekt automatisch naar een RAID configuratie. Ik dank dat je in bios in kan stellen of hij dat wel of niet moet doen.

Trouwens, twee hd's met 2mb cache in een RAID striping configuratie zijn echt veel sneller dan één met 8mb en één met 2mb zonder RAID. Dus misschien toch de moeite waard??

Ik denk dat als je die harddisk eraan plugt je gewoon een hd krijgt die werkt net zoals één die is aangesloten op IDE. Hij wordt alleen wel geformateerd :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan