asus a7n8x

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
ik heb het moederbord asus a7n8x deluxe/gold (staat op doos).
en ik wilde nieuwe bios installen maar ik weet niet welke ik moet kiezen. er staan er 5 en op de doos kan ik ook niets vinden....:(

A7N8X Rev. 2.x
A7N8X Deluxe Rev. 2.x
A7N8X Rev. 1.x
A7N8X Deluxe Rev. 1.x
A7N8X-X

Deva:thumb:

makenlijkste is gewoon pc-tje openvijzen, en op het moederbord zelf kijken staat er zeker op!!

meestal tss de PCI slots...

je kan ook in het MB boekje kijken maar meestal zijn dat zo'n universele voor reeksen... dus best openvijzen die kast!

Geplaatst door devasish85

A7N8X Rev. 2.x
A7N8X Deluxe Rev. 2.x
A7N8X Rev. 1.x
A7N8X Deluxe Rev. 1.x
A7N8X-X

Je kan natuurlijk al de versies wegstrepen die je niet hebt.. blijven er 2 over, deluxe rev 1 en 2...
Als je de computer opstart kan je als je memorycheck heb zien welke versie je moet hebben. Hoogstwaarschijnlijk heb je rev. 2
Oja, heb zelf ervaring met a7n8x, had de verkeerde bios toen te pakken, maar dat werd aangegeven.
Waarom wil je trouwens je bios flashen?

omdat ik problemen heb met me geheugen, hoe vaak ik ook formateer, die geheugen fout blijft terug komen, te weinig interne geheugen enz..
512 ddr 333mhz dubbel ik heb wel andere geheugen 333mhz 512 maar die is dubble sidded en die herkent die asus niet dus iik hoop als ik hem flash (weet trouwens ook niet hoe dat moet) dat ie het dan wel herkent !

Die fout los je inderdaad niet op met formateren..
Maar wellicht ook niet met een bios flash.
Heb je wel in de bios alles goedstaan?
zijn het 2 reepjes van dezelfde fabrikant?

Zou eerst maar eens op zoek gaan of je de juiste memorybanken gebruikt en of het van dezelfde fabrikant komt voordat je je bios gaat flashen.

Wanneer geeft hij aan dat je een geheugenfout hebt? Wat is de exacte melding van die fout?

Als je niet goed weet wat je moet doen met het flashen van het Bios, laat het dan iemand doen die het wel weet.
Als je het zelf wilt doen zorg dat je eerst alle info hebt!!!!
Gaat het flashen fout, dan heb je grote kans dat je het moederbord kan weggooien.

Een paar tips;
Zorg dat je zeker weet dat je de juiste Bios flash hebt.
Zorg dat tijdens het flashen van het Bios de pc aan blijft!!!
Ik zet zelf met een Bios flash alle grote apparaten(koelkast, tv, enz) uit.
Dit om te voorkomen dat er per ongeluk een stop in de meter kast stuk gaat tijdens het flashen.

PS, je kan ook eerst het geheugen testen.
Je kan dit doen met Memtest86.
Dit duurt vrij lang.

windows fout is het en zegt ie dat er te weining interne geheugen is, sluit alles toepassingen af en start windows opnieuw (zoiets) en dan loopt ie vast. en als ik die geheugen er in doe waar ik het ook plaats merk MagicRam, dan start die wel door maar geeft geen beeld ?!?!

:confused: deva

verschil?

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Asus A7N8X-X en de Asus A7N8X Deluxe? Heeft dat te maken met de onboard audio? En zo ja, wat is dat?
Bij voorbaat dank!

het grootste verschil is het niet werkgeheugen.
De a7n8x-x werkt niet met dual channel!!!
Dus wanneer je ddr-geheugen op dual channel (=sneller) wilt laten werken niet de versie -x kopen!

ik maak toevallig net iets bizars mee, eerst herkende me asus deluxe geen dubbel sidded geheugen en nu opeens wel, ik heb er nu gelijk 1024 totaal inzitten, merk er niet veel van maar tog...

Deva :thumb:

je had eerst 1 memory bankje en nu 2??
Dan werkt ook dual channel pas...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan