Asus a7v333 stuk of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Einstein

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Probleem: Computer gaat niet meer aan. De laatste paar dagen ging de pc continu spontaan resetten (winxp). Ik heb het mobo er uit gehaald, batterijtje er uit, op een plankje gelegd met alleen een andere voeding en de powerswitch aangesloten. De pc ging aan, zonder piepjes. Geheugenstrookje geplaatst, één piepje. Videokaart aangesloten en ik krijg beeld en ik krijg de bios te zien. Vervolgens mobo weer ingebouwd en tot mijn verbazing gaat hij alleen aan als ik de stekker in de voeding druk. Hij reageert totaal niet op de powerswitch en ik krijg ook geen beeld meer, alleen het kabbelende geluid van de fans. Moet ik het nou zoeken in kortsluiting, ik weet het niet.:confused:

Kijk eens op het moederbord of er bollende condensatoren zijn.

je zal toch better de kleine kabeltjes moeten bekijken die zit nog steeds niet goed.
wat doen de leds van hard disk en stroom branden deze wel of ook niet of die doen,
branden continue?

Ik heb alleen de powerswitch aangesloten, net zoals in de test voordat ik het mobo terugplaatste. Toen ging hij niet spontaan aan d.m.v. de stekker. Ik weet wel hoe ik de ledjes moet aansluiten, dat is het probleem niet.
Ik zal nog even (beter) kijken naar bollende condensatoren. Ik dacht dat die problemen al waren opgelost. Ik heb het namelijk wel eens gezien bij oudere asus P2 mobo's.

Laatst bewerkt:
De condensator moet wel uit zien uitzien, bollende condensator die kan veel problemen geven onderander leken en niet meer op spanning komen en dab defect is.

Ik heb het mobo er uit gehaald, batterijtje er uit, op een plankje gelegd met alleen een andere voeding en de powerswitch aangesloten.
Bouw die voeding waarmee je hebt getest in je pckast. Alleen dan heb je (schijnbaar door die andere voeding) een (goed?)werkende pc.

Ik kan je logica niet volgen. Of je een voeding nou naast je kast hebt liggen of gemonteerd in je kast, dat maakt voor het opstarten niets uit. Ik heb hem inmiddels weer uitgebouwd en waar hij het eerst wel deed, start hij ook nu meteen op zodra de stekker wordt ingeplugd. Powerled aangesloten maar geen lichtje te zien. Bollende condensatoren heb ik niet aangetroffen. Ik vraag me af of het evt. nog de proc kan zijn.

Probeer eens het volgende om te achterhalen waar het probleem nu precies zit.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Zie mijn openingspost, dan had je gezien dat ik dat al heb gedaan. Het piepje kwam na het installeren van een geheugenreepje. Voordat ik het reepje plaatste, kwam er geen piepje.

Had ik gelezen, ging mij meer om de volgorde.

Geen biosbeeps zonder iets erin wijst erop dat of het mobo niet top is of de bios vernaggeld, ook zonder processor dien je beeps of een lange beep te krijgen.

Geen biosbiepjes meer, patient overleden, gordijntjes dicht, topic gesloten.
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan