Asus A7V600-x problemen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny1971

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
25
Ik heb een asus a7v600-x moederbord maar heb er wat vragen over, misschien weten jullie de oplossing.
1:
Als ik de pc koud opstart dan krijg ik de melding in beeld "Hardware Monitor found a error. Enter Power Setup Menu for details." Dan heb ik keuze F1 doorgaan of DEL naar menu. Doe ik DEL dan zie ik geen problemen in de Power Setup menu. Wat moet ik hier veranderen? Ik weet het niet.
2:
Bij de moederbord zit het programma PC Probe, dit is een softwarematige monitor. Nu is bijna alles goed, behalve het +12v die schiet vaak naar boven de +13v en er gaat dan een alarm af en duurt het te lang dan reboot de systeem. Hoe kan het dat die +12v steeds boven die +12v uitkomt? Vooral als ik programma's opstart en veel dingen tegelijk doe dan schiet die +12v ophoog en komt gauw tot boven die +13v. En dat snap ik niet. Iemand anders wel?
3: Ik heb er een AMD XP3200+ proc in zitten met een cooler die bij de proc zat. Nu als ik kast open heb dan gaat goed, maar als ik kast dicht doe dan word cpu veel te warm. Hoe kan dat? die cooler die er bij zit moet dat toch aankunnen?

Systeeminhoud:
Moederbord: ASUS A7V600-x
Videokaart: Radeon 9200 256mb
Geheugen: 1024 mb 3200
CPU: AMD XP 3200+
Kast: Antec
HDD: Maxtor 40 en 120 GB
DVD: DVD-rom en DVD brander(nec)
 
Hoi Ronny,

Wat voor voeding heb jij in je computer zitten?
Met een Athlon 2600+ i.c.m een goedkope 300 watt voeding had ik last van dezelfde problemen.
Na een 400 watt voeding geplaatst te hebben was het probleem verholpen.
 
1. laad in het Bios eens de "fail safe defaults".
2.Kan liggen aan een brakke voeding, kijk eens of je ff van iemand er eentje kan lenen.
3.De koeler kan wel voldoende zijn, maar hoe zit je met de rest van de koeling in de kast?
 
Dan denk ik dat inderdaad aan voeding ligt, want zit een 300watt voeding in. Bij de kast zit een 380watt voeding maar die werkte niet goed. Want dan ging de systeem even draaien en daarna stopte die er weer mee, dus denk dat die voeding niet helemaal goed is. Of zou dat nog ergens anders aan kunnen liggen? Maar die 300watt voeding is dan te mager dus?
 
Je voeding is inderdaad te licht voor jou systeem.
Ik zou proberen eerst een voeding te lenen, voordat je een nieuwe gaat aanschaffen.
Dan weet je zeker of het probleem daar vandaan komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan