Asus A7V8X-X + AMD Barton 2600+ = 1900 Mhz ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McDerick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Hoi, ik heb een Asus moederbord A7V8X-X met CPU AMD Barton 2600+, 512 DDR-Ram 400 Mhz,...... maar ik krijg geen hogere CPU snelheid ingesteld dan 1917 Mhz.
CPU frequency = 12.5
CPU external Frequency = 133
CPU VCore = 1.65

Waar ligt dit aan ?

Dan draait ie precies goed. Hij draait niet op 2600 hoor. Dat is bij AMD anders dan bij Intel. Als je opstart zul je zien dat het een Athlon XP 2600+ is.
Zie ook dit lijstje.
Ik zie overigens wel dat de waarden die je noemt afwijken en vraag me dan ook af hoe jij dan precies op die 1917 uitkomt..

Laatst bewerkt:
zegt mijn moederbord

Geplaatst door Sidi
Dan draait ie precies goed. Hij draait niet op 2600 hoor. Dat is bij AMD anders dan bij Intel. Als je opstart zul je zien dat het een Athlon XP 2600+ is.
Zie ook dit lijstje.
Ik zie overigens wel dat de waarden die je noemt afwijken en vraag me dan ook af hoe jij dan precies op die 1917 uitkomt..

Dit staat zo bij mijn bios..... zou ik eens proberen om de CPU VCore te verhogen, of hoe kan ik hem sneller maken ?

Die vcore verhoog je alleen als je aan het overklokken bent. Door de spanning te verhogen kun je je systeem stabieler maken.
Je systeem sneller maken doe je door het met stapjes verhogen van de fsb in combinatie met de multplier. Ik ben zelf geen echte kenner op het gebied van overklokken maar daar zijn op internet meer dan genoeg sites over te vinden. Als je de waarden aanhoudt vanuit dat lijstje dan heb je in elk geval de waarden die AMD voor jouw processor heeft toegekend.
Maar heb jij de instellingen van je cpu op manual of auto staan?

Geplaatst door Sidi
Die vcore verhoog je alleen als je aan het overklokken bent. Door de spanning te verhogen kun je je systeem stabieler maken.
Je systeem sneller maken doe je door het met stapjes verhogen van de fsb in combinatie met de multplier. Ik ben zelf geen echte kenner op het gebied van overklokken maar daar zijn op internet meer dan genoeg sites over te vinden. Als je de waarden aanhoudt vanuit dat lijstje dan heb je in elk geval de waarden die AMD voor jouw processor heeft toegekend.
Maar heb jij de instellingen van je cpu op manual of auto staan?
.... dat is het h'm juist, ik vind de instellingen voor de FrontSideBus niet in mijn Bios. De cpu staat op auto. En wat is de multiplier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan