Asus A8n -sli de luxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo

Ik wou de volgende moederbord kopen voor gamer als ik is dit denk ik de een van de beste moederborden ..

Asus A8n-sli de luxe ,,alleen ik had een vraag ,,voor zover ik het begerepen heb zit hier 2 gleueven voor 2 videokaarten in? maar is dit ook nodig ?ik heb een ati 9600 xt en de verouderde nvidia 64 bit kan dat b.v samen?en die moederbor heeft een optie dat helemaal te gek is denk ik (dual channel geheugenarchitectuur) dus hij maakt evenveel gebruik van je geheugen reepjes zeg maar ! klopt dat?

Zo ja ,dat allemaal klopt wat ik zeg koop ik het onmiddelijk !!

Alvast erg bedankt en misschien een al gebruiker (asus a8n sli de luxe kan mij misschien wat tips geven !

Mikey

Als er 2 gleuven voor 2 videokaarten op zitten, is het een moederbor met PCI-Express. Hier kun je twee videokaarten in stoppen (maar hoeft niet) en met behulp van SLI de kaarten aan elkaar koppelen. Je hebt dus wel twee PCI-Express kaarten nodig die exact hetzelfde zijn. Zelfde fabrikant, zelfde chipset etc.

Dus een Radeon met een nVidea kan niet. Maar zowieso kun je twee Radeon kaarten niet met SLI aan elkaar koppelen, omdat Radeon kaarten dat niet ondersteunen. Radeon komt wel met een alternatief, waarvan ik de naam even vergeten ben.
nVidia kaarten ondersteunen SLI wel.

Voor de duidelijkheid, je kunt geen AGP kaarten in een PCI-Express slot stoppen. Op een moederbord met PCI-E zitten geen AGP sloten.

EDIT:

En over het geheugen, wat bedoel je precies met het evenveel gebruiken van de geheugenchips?
Volgens mij doet elk moederbord dat zowieso al, maar wat ik weet is dat met dual channel ervoor zorgt dat je dubbel zoveel bandbreedte hebt voor het geheugen. Dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de geheugenchips snellere CPU's bij kunnen houden.

Laatst bewerkt:
asus

hallo

Ik heb er ook niet zo veel verstand van maar wat jij zegt kan wel kloppen..

Ik d8 dat het alleen maar beter voor spellen zou zijn (bf2) op den duur gaat het beeld flikkeren en word bepaalde delen zwart en blokkerig ?ik denk dat er iets te warm word ?maaar weet het niet zeker.

maar goed ik zal verder kijken welke moederbord er nog meer is voor de gamer !!..bedoelde met dat geheugen dat de nieuwe moederborden dus dat als ik 2 geheugen reepjes van 512 heb van b.v 400 mhz ddie dan ook van alletwee de reepjes evenveel gebruikt of zo ,,maar hoe ze dat aangeven bij de verkopers weet ik niet ,,is dat dan ook dual channel,wat ik ook net aan gaf?

weet jij toevallig een optie welke mnoederbor goed presteert ,,ik had hiervoor de k8v se van asus maar die was ook wel redelijk ,nu die naar de .... is wil ik een betere aanschaffen!!

Bedankt nog !!

Mikey

Ben zelf ook een gamer, heb een A8n-SLI moederbordje :)

Zowel bij dual als single channel worden alle RAMchips gewoon gebruikt. Bij dual channel heb je alleen twee keer zoveel bandbreedte. Bijvoorbeeld, als één channel met DDR266 geheugen een bandbreedte heeft van 2.13GB/sec, dan heb je in dual channel (met twee geheugenchips) een bandbreedte van 4.26GB/sec.

Hetzelfde met SLI. Twee GeForce 6600GT's die aan elkaar gekoppeld zijn hebben dezelfde prestaties als een 6800, bijvoorbeeld.

Dat je beeld zwart of blokkerig wordt tijdens het spelen ligt denk ik aan je kaart zelf. Al geprobeerd nieuwe drivers te installeren?
Het kan inderdaad dat de chipset iets te warm wordt, laat de kast eens openstaan en speel dan eens. Als het prima gaat op deze manier, ligt het aan de koeling. Houd ook in de gaten of de chipsetkoeler van de videokaart wel blijft draaien.

Meestal staat op de doos van het moederbord wel aangegeven of het moederbord dual channel ondersteunt. Anders moet je het de verkoper even vragen.
Het enige wat je nodig hebt om gebruik te maken van dual channel is een moederbord dat het ondersteund en een even aantal RAMchips.

Je moet niet teveel gaan uitgeven voor een moederbordje hoor, kwa prestaties verschilt het niet zo heel veel.
ASUS moederbordjes presteren altijd wel goed, MSI ook. MSI is vooral populair onder de gamers (ik ben gewoon een ASUS fan :))

helloo

Ik heb gehoord dat de 7 serie van msi fouten bevatten die laat ik zoiezo liggen ,,ben ook meer asus fan .

driver voor mijn at 9600xt die laatste versie gebruikte ik maar helaas is het gedurende het spel laat hij mij barsten .!is geen spelen ,,ik heb een kast met zij fan's en dergelijke ,,warm word het niet denk ik toch ..misschien het geheugen die te warm word kan dat niet? of harde schijf?is dat allemaal geen mogelijkheid?

ik denk dat ik ook maar niet te dure mb ga halen wou eerst voor 120 euro wat gaan haklen maar ik zie en lees het all ,is allemaal onnodig ,,

Mike

Ik denk niet dat je harde schijf te warm wordt. Het zou kunnen dat je geheugen defect is. Haal er eens een chipje uit en probeer het dan nog eens en probeer dat met beide chips (tenzij je maar één chip hebt, hoeveel RAM heb je eigelijk?).

Gebeurt het ook met andere spellen?

hoi

hoi

ik heb 2 keer 512 ddr 3200 400mhz geheugen( alleen het is ( oem) die zijn niet getest of zo ???

zal eerst mijn moederbord bestellen en daarna eentje eruit halen en daarna weer proberen misschien dat het daar aan ligt??

mike'

Het zou kunnen.

OEM staat voor Original Equipment Manufacturer. Ze werken wel goed hoor, het enige wat je bij OEMS mist zijn extra kabeltjes en handleidingen enzo (je hebt geen van beiden nodig voor RAM maar het is maar een voorbeeldje). OEM is daarom ook vaak goedkoper dan Retail.

hoi

ok bedankt ,,zal het binnekort uittesten en als alles werkt ,werkt het ,zo niet ,zie je mij wel weer hier verschijnen ..

Bedankt

Mikey

hoi

hoi

Ik had nog een vraagje ..Als je nog even heb..wat is het verschil tussen sockets ..ik begr dat het socket A de eerste en de oudste zijn en dat bouwt op naar socket 940 maar wat is nou het verschil is is socket 940 erg snel t.o.v 754 of andere?

Alvast bedankt

Mikey

Ik denk dat je socket 939 bedoelt.
Volgens mij is de snelheid van de systeembus het grootste verschil. De meeste socket 754 moederborden hebben een systeembussnelheid van 800mhz, s939 meestal 1ghz.
De snelheid is best belangrijk, een hogere systeembussnelheid zorgt in het algemeen voor een snellere computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan