Asus A8N SLI DELUXE chipset fan vervanging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikke_lu

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Ik heb een asus A8N sli deluxe en mijn chipset kapot. Ik krijg al een nieuwe opgestuurd dus dat is het probleem niet. Maar ik denk dat de nieuwe fan ook na een paar maanden stuk zal zijn dus wil ik iets degelijk vinden om die fan te vervangen. Ik had gedacht aan passief (Zalman NBJ-47) maar hier kan ik geen uitsluitsel over vinden in de vele reviews en posts op het internet. Bij sommige werkt dit perfect (33° C) bij andere wordt dit dus veel te warm en hebben dit ook al moeten veranderen.
Dus nu mijn vraag bestaan er betere, stillere chipset fans die op mijn moederbord passen want ik vind er niet zoveel (ik zal zoals gewoonlijk weer op de verkeerde trefwoorden zoeken) op google.

Tweede vraag: Wat doen mensen met ook zo een moederbord?

Gebruik je ook een case fan? Als je een passieve koeling gaat gebruiken zal de warmte ook dmv een fan moeten worden afgevoerd. Anders zal de passieve koeling alsnog te warm kunnen worden.

Je moet die cooler gewoon laten zitten op de chipset, maar in het programma NTUNE de voltages veranderen. De cooler die er standaard opzit draait standaard 6000 rpm @ 12v. Echter als je hem naar 5v zet, gaat deze langzamer draaien, en zal hij langer meegaan. Hij word hier niet zoveel heter door, dus ik zou eerst dit eens proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan