Asus A8N Sli Deluxe geheugen keuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Ik moet dringend nieuw geheugen kopen voor mijn Asus A8N Sli Deluxe met AMD X4200 processor.

Alleen zegt iedereen iets anders. Volgens een bedrijf kan mijn moederboard niet 4X 1GB modules van 400MHz aan. Verder heb ik de QVL lijst van Asus bekeken maar deze lijkt verouderd en dus niet zeer betrouwbaar te zijn. Mijn vraag is:

Kingston Hyper X
KHX3200AK2/2G, 2GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 (2-3-2-6-1) DIMM

GeIL
GE2GB3200BHDC

Zijn bovenstaande modules geschikt voor mijn moederboard en kan ik daar ook later mee uitbreiden naar 4X 1GB? Of moet ik voor 4 X 1GB op 333MHz gaan?

En is : Kingston ValueRAM 2 GB DDR-400 Kit (Retail, KVR400X64C3AK2/2G)
heel veel langzamer dan het GeIL en HyperX geheugen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Sowieso is DDR stuk duurder dan DDR2 zag ik. Ach, PCis ook alweer 4 jaar oud.

Maar kan jij bevestigen dat ik in dit moederboard niet 4 X 1GBop 400MHz kan draaien..?

En ik heb nog 2X 512 erin zitten nu, kan ik die gewoon laten zitten?

Thanks voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Ik download de laatste tijd veel HD materiaal en met Quickpar repareer ik die bestanden en met winrar uitpakken. Voor dat soort operaties merk ik dan geen verschil tussen de Kingston Valueram of de Kingston HyperX?

Als er wel verschil in zou zitten dan zou ik het wel waard vinden natuurlijk om dat HyperX te nemen.

Super bedankt voor je hulp Harry!

Hoi !

Je zou es kunnen kijken bij User Reviews uit m'n vorige link, maar: naar mijn ervaring met geheugen in het algemeen merk je het verschil nauwelijks.

Zou je fanatiek gaan ovewrclocken zou ik zeker Hyper X installeren, maar da's 'n ander verhaal.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan